«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ بهمن ۲۰, یکشنبه

شوخی بیمزه ی آقای دریادار!


به گزارش زیر از «بی بی سی» که خاستگاه آن یکی از رسانه های درون ایران است، اندکی باریک شوید!

در شرایطی که رژیم تبهکار جمهوری اسلامی به ننگین ترین قراردادهای تاریخ ایران که بخشی از آن نیز از ترس توده های مردم ایران هنوز منتشر نشده، تن داده و یکی از بزرگترین پایگاه‌های نیروی دریایی آمریکا در جهان با بیش از ۵۰ هزار نیرو در بحرین، تهدیدی بسیار بزرگ برای کشورمان و مردم پیرامون منطقه شاخاب پارس و حتا دورتر از آن است، سخنان یکی از فرماندهان بلندپایه ی نظامی کشورمان که «حضور دو ناو [با ۳۰ کارآموز در سفری آموزشی] در اقیانوس اطلس، پاسخی است به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس!»* نه تنها یاوه که ریشخندآمیز است. چنین یاوه ای به هر انگیزه ای که بر زبان رانده شده باشد، شوخی بیمزه ای بیش نیست و هیچ آبی برای رژیم از درون پوسیده ی جمهوری اسلامی گرم نمی کند!

ب. الف. بزرگمهر    ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۲

* «کشتی‌های جنگی ایران به مرزهای آبی آمریکا در اقیانوس اطلس نزدیک می‌شوند»، «بی بی سی»، ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۲

***

کشتی‌های جنگی ایران به مرزهای آبی آمریکا در اقیانوس اطلس نزدیک می‌شوند

دو ناو جنگی ایران که در سفری آموزشی به آبهای بین المللی و اقیانوس اطلس فرستاده شده‌اند، اکنون برای نخستین بار قرار است پس از ورود به اقیانوس اطلس به نزدیکی مرزهای آبی آمریکا برسند.

اخبار مربوط به تصمیم ایران برای اعزام این کشتی‌ها، نخستین بار در سال ۲۰۱۲ اعلام شده بود.

بنابر گفته فرماندهان نیروی دریایی ایران، این دو ناو ۳۰ کارآموز سال پایانی رشته علوم دریایی مرکز آموزشی نوشهر را به همراه خود دارند و قرار است در ماموریتی سه ماهه در آبهای بین المللی، گشت‌زنی کنند.

همزمان، خبرگزاری فارس روز شنبه (۱۹ بهمن) به نقل از دریادار افشین رضایی حداد، فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ایران نوشته [است که] حضور این دو ناو در اقیانوس اطلس، پاسخی است به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس!

در این هماوندی، یکی از بلندپایگان پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا به «خبرگزاری رویترز» گفته، «بعید می‌داند» آماج این ناوها نزدیک شدن به مرزهای آبی آمریکا باشد و تاکید کرده است که «ناوهای کشورها آزادند در آب‌های بین المللی تردد کنند.»

با وجود این، آقای رضایی حداد گفته است که کشتی‌های جنگی ایران وارد اقیانوس اطلس می‌شوند و این حضور "حامل پیامی" است.

ایران در سالهای کنونی از تصمیم خود برای اعزام ناوهای نیروی دریایی به آبهای بین المللی در دو سوی کره زمین خبر داده بود.

در سالهای کنونی، ناوهای جنگی ایران بارها در دریای عدن و دریای هند برای نگهبانی از کشتی‌های ترابری این کشور در برابر دزدان دریایی، حضور یافته‌اند.

ایران همواره به حضور ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس اعتراض کرده و آن را «تهدیدی برای امنیت منطقه خاورمیانه» ارزیابی کرده است.

آمریکا و متحدانش، افزون بر حضور همیشگی در خلیج فارس، مانورهای پرشماری در این آبها برگزار می‌کنند. واشنگتن، آماج این حضور را پایوری (تضمین) دسترسی به شاهر‌اه ‌های دریایی در منطقه ای می‌داند که گلوگاه جابجایی ۴۰ درصد از ترابری دریایی نفت در جهان است.

پایگاه دریایی آمریکا در بحرین هم با بیش از ۵۰ هزار نیرو، یکی از بزرگترین پایگاه‌های نیروی دریایی آمریکا در جهان است.

۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۲

برگرفته از تارنگاشت وابسته به امپریالیست های انگلیسی: «بی بی سی»

این گزارش کم و بیش شلخته از سوی اینجانب، ویرایش و پارسی نویسی شده است؛ برجسته نمایی ها و افزوده های درون [ ] نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!