«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ دی ۲۴, سه‌شنبه

قربانی شدن بسان گوسپند!

موضع گیری برعلیه خدا ایرادی ندارد؛ مبادا برعلیه برادران تازی تبار انگلیسی چیزی بنویسید!

یک بسیجی: مانند گوسفند ذبح شدم! با لاریجانی‌ها نباشید؛ بیچاره‌تان می‌کنند!

محمد رحمانی مدیر سایت اصول‌گرای «نکات پرس» از کنشگران حزب‌الله و اعضای بسیج بوده که در رخدادهای ۸۸ علیه مردم اقدام می‌کرده است؛ اما به تازگی در نوشته‌ای گفته که چندی پیش به دادگاه احضار شده است.

وی بخشی از رویدادهای پیش آمده درباره فیلتر شدن تارنگاشت و فراخوانی وی به دادگاه را شرح داده و نوشته است برای همیشه از دنیای «کثیف سیاست جمهوری اسلامی» بیرون می رود.

رحماتی نوشته است:
«نگارنده تا آن ایام که در بسیج بود و از فتنه و مبارزه با آن و قبلتر از لزوم ولایتمداری سخن می‌گفت، لوح‌باران می‌شد و بسجی مخلص خطاب می‌شد؛ اما امروز اگر از عدالت و آزادی بیان در چارچوب خود برای دفاع از‌‌‌ همان نظام بگویم نتیجه‌اش می‌شود همین.»

محمد رحمانی هم اکنون تنها به خاطر انتشار یادداشتی کوتاه علیه فاضل لاریجانی در تارنگاشت توقیف شده ی «نکات پرس» با وثیقه ی ۲۰ میلیون تومانی آزاد است.

وی نوشته به بازپرس خود گفته به همکارانش تاکید کرده بود:
«علیه خدا، کامنت تائید کردید، کردید! اما علیه برادران مقدس لاریجانی نبینم چیزی بزنید که از دستشون در رفت و ما می‌دانستیم این خط سرخ است.»

محمد رحمانی در واپسین یادداشت خود به واقعیت‌های فعالیت‌های سیاسی نیرو‌های حزب‌الله در جمهوری اسلامی اشاره و اعترافات کم‌ پیشینه ای در این زمینه کرده است. وی نوشته که فعالیت سیاسی در کشور، حتی در دفاع از نظام با قرائت آزاد و عدالت طلبانه آخرش می‌شود، همین جایی که من هستم! یک پرونده قضایی، اعصاب خورد، خانواده مضطرب و در کل مانند گوسفند ذبح شدن.

این بسیجی کنشگر در رسانه‌ای حزب‌اللهی افزوده است:
«ما را نمی‌خواهند. زورمان هم نمی‌رسد. اگر هم صدای‌مان را بلند کنیم و گردنمان را افراشته کنیم و بر آرمان‌هایمان تاکید کنیم، جایمان می‌شود اوین و رجایی شهر.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزوده که «این کلاه سیاست اصلا برای ما گشاد است. اگر از نظام حتی به شیوه ضد اخلاقی {صلح نیوز}، اما در چارچوب تعریف شده، دفاع کنی در حالی که دیگران را رسما به فساد جنسی و رابطه با دخترشان به دروغ متهم ‌کنی، خیلی اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد؛ اما امان از کامنت انتقاد به اخوی‌ها {لاریجانی‌ها}…»

سردبیر تارنگاشت «نکات‌پرس» در بخش دیگری از یادداشت خود به «ترس» نیرو‌های حزب‌الله برای پذیرش کفالتش اشاره کرده و نوشته یک اصلاح‌طلب که همیشه او را «فتنه‌گر» می‌دانسته، آماده  شده تا کفالت وی را بر عهده بگیرد.

وی در پایان افزوده که حوزه سیاست در جمهوری اسلامی را «کثیف» و «ملک شخصی» می‌داند و از این جهان کناره گیری خواهد کرد.

گفتنی است، پیش از این مجتبی دانش‌طلب دیگر کنشگر حزب‌الله هم به جرم انتقادی کوچک از خامنه‌ای، شش ماه به زندان رفت و به تازگی نوشت که در زمانی که عضو بسیج و حزب‌الله بوده جمهوری اسلامی «کلاه گشادی» سر او گذاشته بود.

دانش‌طلب از دیگر بسیجی‌ها خواسته بود فریب رژیم اسلامی را «همچون او» نخورند که تارنگاشت وی نیز بسته شد. وی نیز اعلام نموده که برای همیشه از دنیای پلید سیاست در ایران کناره‌گیری می‌کند.

دی ماه ۱۳۹۲

برگرفته از «خبرنامه خلیج فارس»:

این گزارش از سوی اینجانب پاکیزه، پارسی نویسی و بویژه در نشانه گذاری ها ویرایش شده است.  برجسته نمایی های متن، عنوان و زیرعنوان نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!