«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ آذر ۲۷, چهارشنبه

کم کم از ایرانی بودن خود شرمسار می شوم!

مرگ بر رژیم فرومایه، دزدپرور و تبهکار جمهوری اسلامی!

بازداشت شریک «بابک زنجانی» و شوهر رقاصه ترکیه ای به اتهام پولشویی ۸۷ میلیارد یورویی

این جوان ۲۹ ساله، شوهر «ابروگوندش» (Ebru Gündeş)، خواننده و رقاصه ۳۸ ساله ترکیه ای است و جالب آن که ادعا شده دو آقازاده ترک، یعنی پسر وزیر اقتصاد و پسر وزیر کشور ترکیه نیز در این پرونده متهم هستند. سال گذشته، تارنگاشت «بازتاب»، عکس هایی از هواپیمایی در ترکیه منتشر کرد که مربوط به انتقال چمدان هایی طلا از ایران به ترکیه از سوی بابک زنجانی بود.

دولت ترکیه یک بازرگان ایرانی را به اتهام پولشویی و جابجایی غیرقانونی ۸۷ میلیارد یورو پول از ایران به ترکیه بازداشت کرد.

به گزارش خبرنگار «آینده»، این مرد ایرانی تبار، «رضا ضراب» است که متهم به پولشویی از مسیر چین و امارات و ایران و ترکیه و روسیه است و طرف ایرانیش «هلدینگ سورینت»، از آنِ «بابک زنجانی» است.

پلیس در جریان این دستگیری ها، سلیمان ارسلان (رئیس بانک خلق)، مصطفی دمیر (شهردار منطقه فاتح استانبول و عضو حزب حاکم عدالت و توسعه)، پسر معمر گولر (وزیر کشور که نیروی پلیس هم زیر نظر او اداره می شود)، پسر ظفر چاغلایان (وزیر اقتصاد) و پسر اردوغان بیرقدار (وزیر محیط زیست و شهرسازی) را هم بازداشت کرد.

سال گذشته سایت «بازتاب» عکس هایی از هواپیمایی در ترکیه منتشر کرد که مربوط به انتقال چمدان هایی طلا از ایران به ترکیه از سوی بابک زنجانی  بود. اکنون روزنامه «حریت» ترکیه مدعی شده که این طلاها از آنِ «رضا ضراب» بوده و با پرداخت یک و نیم میلیون دلار به سیاسیون ترکیه با ساختن سند، آزاد شده است.

این شخص که پس از دستیابی به تابعیت ترکیه، نام خانوادگی خود را تغییر داده، متهم است در انتقال ۸۷ میلیارد یورو پول از ایران به ترکیه از طریق شرکت هایش که در فاصله سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بنیادگزاری شده اند، دست داشته است.

پژوهش ها در مورد این پرونده، روز ۱۴ دسامبر ۲۰۱۱، یعنی هنگامی که ۱۴/۵ میلیون دلار و ۴ میلیون یورو پول از سه آذربایجانی و یک ایرانی در فرودگاه  ونکور کشف شده بود، آغاز شد.

«سرویس گمرک فدرال روسیه» از ترکیه خواست تا در مورد این پرونده پژوهش کند. نخست، پلیس ترکیه یک مالک و ۱۴ کارمند یک صرافی در استانبول را بازداشت کرد. در بازپرسی های انجام شده، روشن شد که این افراد مبلغ ۴۰ میلیون دلار و ۱۰ میلیون یورو پول را در ۳۷ نوبت به روسیه جابجا نموده اند و این پولها از آنِ سه بازرگان آذربایجانی بوده است. همچنین آشکار شد که این پول از دُبی به ترکیه جابجا شده و سپس به روسیه فرستاده شده است. پلیس استانبول انتقال دهندگان را آزاد کرد و برای این سه بازرگان آذربایجانی قرار پیگرد بین المللی صادر کرد.

بازرسان مالی، ۳ شرکت صوری بنیادگزاری شده بر روی کاغذ در ترکیه را بررسی کردند و دریافتند که انبوه بسیاری پول از ایران از سوی این شرکت ها جابجا شده است. «بانک ملی ایران» ۸۷ میلیارد یورو به حساب سه شرکت بنیاد نهاده شده از سوی دو بازرگان آذربایجانی در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ واریز کرده بود. همچنین روشن شد که این شرکت ها از سوی این بازرگان ایرانی بنیادگزاری و اداره می شدند. حساب های این شرکت ها در بانک های گوناگون ترکیه مورد بررسی قرار گرفت و روشن شد که روزانه حدود ۵ میلیون یورو پول به حساب هر کدام از این شرکت ها واریز می شده است. بازرسان از اینکه هیچکدام از این شرکت ها بدهی مالیاتی ندارند، شگفت زده شدند. آن ها در گفته های خود مدعی شدند که دستورالعمل جابجایی پول ها را از ایران دریافت می کرده اند.

پلیس ترکیه که از دسامبر ۲۰۱۱ در جستجوی این بازرگان ایرانی بود، متوجه شد که وی در صادرات غیرقانونی طلا نیز دست دارد. وی با پرداخت رشوه به مقامات دولتی، ۱/۵ تن طلا به بیرون از ترکیه جابجا نموده بود. وی ده ها میلیون دلار رشوه پرداخت کرده است.

برگرفته از «آینده آنلاین»

از «گوگل پلاس» با ویرایش و پارسی نویسی درخور از سوی اینجانب؛ عنوان و زیرعنوان نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!