«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ دی ۶, جمعه

از من می خواهید سطح آب دریاچه ارومیه را بالا بیاورم؟! من یک حقوقدان هستم!


از یکی از رسانه ها، عنوان زیر را برگرفته:
«سطح آب دریاچه ارومیه بازهم پایین رفت» و می نویسد:
روحانی مچکریم؟!

برایش از زبان حسن آقا می نویسم:
آقا جان من جدول ضرب هم بلد نیستم و در گفتگوی تلویزیونیِ آمارِ خرابی های گذشته و «مین گذاری احمدی نژاد در اقتصاد»، مشاور تازه ام که از اتاق بازرگانی آمده، هرجا در نوشته ی خودم گیر می کردم، در پشت دوربین ها، روی کاغذهای بزرگ با ماژیک شماره هایی می نوشت و من روخوانی می کردم تا چند تا آمار بدهم؛ همانطور که بسیاری مردم از این آمارها سر در نیاوردند، خود ما هم دروغ چرا؟ تا قبر آ آ آ آ ـ از آنچه می گفتیم، چندان سر در نمی آوردیم. می دانید که من یک حقوقدان هستم!

حالا شما از من می خواهید سطح آب دریاچه ارومیه را بالا بیاورم؟ چه کار سنگینی بر دوشم می گذارید، برادر جان؟! اجازه بدهید کمی از پیروزی هسته ای که بدست آوردیم، نفسی چاق کنیم و سپس برویم سراغ کار دیگر. انشاء الله به امید خدا از کارشناسان «شیطان خوب» هم دعوت می کنیم، بیایند سر وسامانی به آن دریاچه بدهند. نام «شیطان بزرگ» را هم من در هماهنگی با «آقا» و موافقت ایشان، عوض کرده ام؛ چون شیطان، بزرگ و کوچک ندارد؛ همه شان شیطان هستند؛ ولی مانند اجنه ها که برخی مسلمان و برخی بیدین هستند*؛ خوب و بد دارند! خوب! آن ها برادران مسیحی ما هستند؛ هم ما و هم آن ها خدای احد واحد را می پرستیم!

انشاء الله همه چیز خوب پیش می رود و کارها روبراه می شود. ما هم اکنون، همانطور که یکی دیگر از مشاورینم گفت، تازه سرگرم شناسایی مین های احمدی نژاد هستیم؛ پس از آن نوبت گردآوری و خنثا کردن شان می رسد و انشاء الله برادران امریکایی مان هم کمک خواهند کرد؛ تازه پس از پایان این کار، نوبت به سر و سامان دادن به اقتصاد می رسد؛ ولی الحمدلله دیگر دست تنها نیستیم و برادران شیطان مان نیز پشت و پناه مان خواهند بود؛ انشاء الله!

* «حسن آقا» در اینجا نیرنگ تازه ای بکار می برد؛ چون گفته اند: اجنه ها مسلمان و غیر مسلمان هستند؛ نه بیدین ؛ ولی وی به دلیل های روشن، آگاهانه واژه ی «بیدین» را بجای «غیر مسلمان» بکار می برد!

ب. الف. بزرگمهر    پنجم دی ماه ۱۳۹۲

 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!