«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ شهریور ۲۸, پنجشنبه

بیشرف ها، اینجا تیغ شان بیش تر می بُرد!


حضور خانواده ستار بهشتی در پزشکی قانونی و روایتی تازه از انگیزه ی رخداد

چند روز پیش بود. خانواده ستار بهشتی برای فرزند شهیدشان مراسم تولد گرفتند تا ضمن زنده کردن دوباره نام و یاد این وبلاگ نویس، پیام بیگناهیش را به همگان اعلام کنند. در همین زمینه و همزمان با برگزاری مراسم تولد ستار، یکی از نزدیکان به خانواده وی با «سحام» گفتگو کرد. ستار بهشتی زاده ی یکم شهریورماه ۱۳۵۶بود و خانواده وی به دلایلی از آن میان، مرگ مرحوم رشید اسماعیلی این مراسم را با تاخیر برگزار نمودند.

این فرد نزدیک به خانواده ستار بهشتی از فشارهای مدام و تهدیدهای پیدا و پنهان برخی نهادهای امنیتی و قضایی به خانواده، بویژه خواهر ستار بهشتی می گوید و تاکید می کند که هنوز هم بر سر مزار ستار مامورینی هستند که برای ایجاد خفقان و ترس حضور دارند؛ اما ما از مردم بویژه اهالی محل بخاطر همراهی شان در این مدت سپاسگذاریم.

این فرد آگاه و نزدیک به خانواده ستار بهشتی که نخواست نامش فاش شود، در رابطه با روند پرونده ستار گفت که بعد از آگاهی رسانی های پی در پی و تسلیم نشدن خانواده در برابر فشارهای مامورین امنیتی و بازپرس، کسانی روانه منزل مادر ستار شدند و با معرفی خود به عنوان خبرنگار و فعال جنبش سبز، کوشش در جلب نظر خانواده را داشتند. البته برای مدتی هم موفق شدند؛ ولی از آنجایی که خداوند حامی مظلومان است، دست آنها رو شد. این افراد بارها کوشش نمودند مطالبی را به خانواده القا نمایند که آنها بازگو کنند و خوشبختانه موفق به این کار نشدند. از جمله کارهایی که ایشان اصرار داشتند، می توان به پافشاری برای دروغ خواندن خبرهای منتشر شده در سایت ها، کنار گذاشتن خانم پور فاضل، وکیل پرونده، پافشاری برای گرفتن وکیلی دیگر و سرانجام شایعه پراکنی در مورد خواهر ستار بهشتی از جمله آنکه وی با بازپرس پرونده هماهنگ کرده تا پرونده به نتیجه نرسد و از دادگاه پول دریافت نموده است و ...

این فرد نزدیک به خانواده ی ستار در پی، ضمن دروغ خواندن شایعات گفت که تا این لحظه هیچگونه پولی از هیچ ارگان برای کمک یا رضایت خانواده ستار از سوی ایشان دریافت نشده و بارها مادر ستار اعلام نموده که خون فرزندم فروشی نیست.

وی درباره روند پرونده این فعال مدنی و سیاسی گفت که چندی پیش از سوی پزشکی قانونی، خانواده ستار را دعوت کردند. در این ملاقات، عکس های محدودی از برخی بخش های پیکر ستار پس از فوت را به آنها نشان داده بودند؛ ولی هرگز تصاویر کامل از بدن ستار را به آنها نشان ندادند. در آن عکس ها آثار کبودی و ضرب و شتم هویدا بود و دکتر نیز بسیار کوشش نمود تا بتواند خانواده را متقاعد نماید که این قتل غیرعمد  بوده و ستار بر اثر شوک روانی فوت شده است. اما در نهایت ایشان گفته که احتمال دارد جسمی به نقاط نرم بدن ستار اصابت کرده باشد و ما در معاینات متوجه نشده باشیم. این گفتار معاون پزشکی قانونی دقیقا پس از مصاحبه مادر ستار بهشتی و درخواست وی برای نبش قبر و تعیین چگونگی مرگ فرزندش انجام شد.

در آن نشست، سحر بهشتی می گوید که در صورتی که عکس ها را به مادر نشان دهید و اتفاقی برای مادرم بیفتد، مسئولیت آن به عهده شماست.

این فرد آگاه، همچنین افزود:‌ اتفاقا پس از چند روز نیز خانم پور فاضل که با تهدیدات شدید امنیتی مجبور به سکوت و عدم مصاحبه شده اند نیز با سایت امنیتی تسنیم مصاحبه نمود و گفت که «کیفر خواست صادر شده و در آن قتل غیر عمد عنوان شده است.» من تاجایی که همراه خانواده بوده ام، اطلاع دارم که بازپرس پرونده که از وی می توانم بعنوان مرتضوی دوم دستگاه قضایی نام ببرم تلاش بی وقفه ای نموده تا بتواند قاتل را از چنگال عدالت رهایی بخشد.

وی در خصوص وضعیت خانواده ستار به «سحام» گفت: خانواده بی نهایت تحت فشار هستند و مادر ستار دچار بیماریهای بیشتری شده است. تنها آرزوی مادر ستار این است که این پرونده به دادگاه برود و رایی عادلانه صادر گردد؛ اما بعید می دانیم که چنین اتفاقی رخ دهد؛ چرا که در صورت برخورد قاطع، دیگر هیچ بازجویی حاضر به شکنجه نخواهد بود و این امر باعث مخالفت سیستم امنیتی است.

این فرد آگاه در مورد رویدادهای گذشته بر ستار و رفتار ماموران با وی گفت:‌ بازجوی ستار، وی را تهدید به قتل کرده بود و رسما گفته بود که می کشمت. حتی از زبان یکی از دوستان ستار شنیدم که فایل صوتی از ستار دارد که در آن ستار ادعا کرده در طول مدت دستگیری، مرتبه اول که سه روز بازداشت بوده ماموران تهدید کرده اند که به زودی مادرت رخت عزا به تن خواهد کرد.

در پایان این مصاحبه، این شخص خطاب به آیت الله خامنه ای گفت که از شما تقاضا دارم با ورودتان به این پرونده از پایمال شدن خون یکی از سادات به دست عوامل تحت امرتان جلوگیری کنید. همچنین به آقای رییس جمهور هم باید عرض کنم که شما قسم یاد کردید که حافظ و مجری قانون باشید و امروز پایبندی خودتان را ثابت نمایید و به رییس قوه قضائیه عرض می کنم آخرت خود را فدای مطامع دیگران نکنید. می دانید و می دانیم که ستار زیر شکنجه کشته شده است پس بجای پایمال نمودن حق این خانواده داغدار بر مدار حق باشید و نظام و ایران و حکومت را از هر اتهامی در این خصوص مبرا سازید. همچنین از آیات عظام تقاضا دارم که در برابر این گونه رفتارها سکوت نکنند و باعث نشوند که هر روز یکی از فرزندان بیگناه این وطن به دست افرادی لاابالی به قتل برسد.

۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳


این گزارش از سوی اینجانب، تا اندازه ای پارسی نویسی و ویرایش شده است. عنوان نیز از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!