«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ مرداد ۸, سه‌شنبه

از خواست های کارگران اعتصابی، همه جانبه پشتیبانی کنیم!


بنا بر گزارشی که از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه رسیده، حدود ۵۰۰ کارگر کارخانه نیشکر هفت تپه از صبح دیروز دست به اعتصاب زده اند.
کارگران نیشکر هفت تپه خواستهای خود را در ۵ بند تنظیم کرده اند و خواهان تحقق آنها هستند. این خواستها عبارتند از:
۱ ـ بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل که از سال ۱۳۸۷ پیگیری های لازم در این مورد از سوی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه صورت گرفته است؛ بطوریکه بر اساس این پیگیری ها نامه ای از وزارت کار به اداره کار استان و از اداره کار استان به اداره کار شهرستان شوش جهت بازنگری در طرح طبقه بندی مشاغل کارگران هفت تپه ابلاغ شده است؛ اما تاکنون ترتیب اثری به این ابلاغیه داده نشده است.

۲ ـ اخراج اعضای هیات مدیره کارخانه به نام های حسن عبدالهی، رضا مددی، کاظمینی و برزو احمدی که دو شغله هستند. برزو احمدی رئیس سابق  اداره اطلاعات شوشتر بوده و در اخراج کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضات سالهای ۸۶ و ۸۷ این کارگران نقش موثری داشته است.

۳ ـ ابقا به کار مدیر عامل فعلی کارخانه آقای فرشید مومن غریب که از کار خود تعلیق شده و احتمال اخراج وی بر سر زبانها افتاده است. وی از پرسنل قدیمی کارخانه نیشکر هفت تپه می باشد.

۴ ـ عدم واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه و منازل سازمانی آن به سپاه.

۵ ـ شکسته شدن فضای امنیتی در شرکت نیشکر هفت تپه که بدنبال اعتراضات کارگران از سال ۱۳۸۶ به این سو بر شرکت حاکم شده است؛ بطوریکه از آن تاریخ به این سو با سیطره افراد امنیتی بر اداره شرکت بسیاری از کارگران معترض منجمله اعضای هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه به نامهای علی نجاتی، فریدون نیکو فر، محمد حیدری، جلیل احمدی، رضا رخشان و قربان علیپور از کار خود اخراج شدند.

هفتم تیر ماه ۱۳۹۲

برگرفته از «اتحادیه آزاد کارگران ایران»:

این گزارش از سوی اینجانب، اندکی ویرایش شده است. عنوان نیز از آنِ من است.     ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!