«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ خرداد ۲۶, یکشنبه

شما برای ما «مهندسی» می کنید؟ ما از شما مهندس تریم!

بخش هایی بریده بریده از دستکاری در روند گزینش ریاست جمهوری

نوشتار زیر بخش هایی برگزیده از یک تاریخچه ی فشرده از چگونگی نامزد شدن تا پیروزی «آخوند آی کیو» در روند گزینش ریاست جمهوری از میان نامزدهای برگزیده ی «شورای نگهبان» از زبان رسانه ای اروپایی است. در لابلای آن، بخش هایی بریده بریده که تنها گوشه هایی از دستکاری در روند گزینش ریاست جمهوری را به نمایش می گذارد، می بینید.

پیام وزیر امور خارجه یانکی ها در بیانیه ی ۲۵ خرداد وی نیز سرِ دیگر هماوندی هایی را که تنها به «عالیجناب بوقلمون» (هاشمی رفسنجانی پلید) فرجام نیافته و تار و پود بخش های عمده ای از رژیم تبهکار جمهوری اسلامی ایران را دربرمی گیرد، نشان می دهد:
ما شهامت ایرانیان که در این شرایط پای صندوق‌های رای ‌رفتند را می‌ستاییم و برای گفت‌وگو و تعامل با دولت و مردم ایران برای دستیابی به راه ‌حل سیاسی آماده‌ایم!

بسیار روشن است که پیام گماشته ی امپریالیست های آنسوی اقیانوس، شهامت دم و دستگاه رهبری نابکار جمهوری اسلامی را در دستکاری استادانه ی روندی که در فرجام کار، آخوندکی کم هوش، کارچاق کن و گوش به فرمان از «جعبه ی پاندورا» بیرون آمده، می ستاید و از همین رو، بی درنگ آمادگی خود را برای برای گفت‌وگو و تعامل با کسانی از جنس خودشان بر زبان می راند!

ب. الف. بزرگمهر  ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۲

***

نامزدی در انتخابات پس از هماهنگی با رفسنجانی

روحانی، بهمن ۹۱ در مورد احتمال شرکتش در انتخابات گفته بود:
«اگر بیایم مستقل می‌آیم.» اما، حضور دو فرزند رفسنجانی در همایشی که برای اعلام نامزدی او در انتخابات تشکیل شد، از همان نخست، روحانی را به عنوان فرد مورد پشتیبانی رئیس «مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی» معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رفسنجانی ۲۱ خرداد در دیدار با گروهی از کنشگران دانشجویی با اشاره به دعوتش از علی‌اکبر ناطق‌نوری گفت:
«پس از اینکه ایشان دعوت بنده را نپذیرفت، مشترکا به آقای دکتر حسن روحانی پیشنهاد کردیم که ایشان به ‌صورت مشروط، پیشنهاد ما را پذیرفت.» رفسنجانی که به این شرط‌ها اشاره نکرده در بخش دیگری از سخنانش گفت:
«آقای دکتر حسن روحانی با مشورت بنده قدم در راه انتخابات گذاشت و با احترامی که برای کاندیداهای دیگر قائلم به دکتر روحانی رای می‌دهم و ایشان را برای تصدی قوه مجریه مناسبتر می‌دانم.»

اصلاح‌طلبان، هموارکنندگان راه روحانی

محمدرضا عارف، تنها اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده، چهار روز مانده به رای‌گیری به توصیه محمد خاتمی و شورای مشورتی اصلاح‌طلبان انصراف داد و عملا راه را برای پیروزی روحانی هموار کرد.

جناح اصلاح‌طلب حکومت جمهوری اسلامی که در هشت سال گذشته، کم و بیش از پهنه ی سیاسی ایران کنار گذاشته شده، تنها روزنه‌ی بازگشت به قدرت را پشتیبانی از رفسنجانی و پس از رد صلاحیت او، پشتیبانی از روحانی می‌بیند.

بیستم خرداد ماه ۱۳۹۲، «شورای هماهنگی اصلاحات» در حضور محمد خاتمی تصمیم گرفت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۴ خرداد از حسن روحانی پشتیبانی کند.

همداستان نشدن اصولگرایان بر سر کاندیدای یگانه نیز کار را برای روحانی ساده‌تر کرد. پیشتر گروهبندی سه نفره ی اصولگرایان، دربرگیرنده ی محمد قالیباف، علی اکبر ولایتی و غلامعلی حدادعادل همداستان شده بود که پس از روشن شدن نتایج نظرسنجی‌ها، دو نفر به سود کسی که بیشترین رأی را دارد، کنار بکشد. حدادعادل ۲۰ خرداد کنار رفت؛ اما ولایتی، با همه ی اختلاف چشمگیری که با قالیباف داشت، در صحنه ماند. برپایه ی برخی شایعاتی که از سوی ولایتی تکذیب شده، او به درخواست رفسنجانی کنار نرفته بود.

بخشی از نوشتار «گوشه‌هایی از زندگی سیاسی حسن روحانی، هفتمین رئیس جمهوری اسلامی»، ۱۵ ژوئن ۲۰۱۳ ، «دویچه وله فارسی»

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش و پارسی نویسی شده است. ب. الف. بزرگمهر


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!