«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۲ خرداد ۱, چهارشنبه

بیانیه مشترک حزب دمکرات کردستان ایران و حزب کومله‎ی کردستان ایران

درباره ی انتخابات فرمایشی ـ نمایشی رژیم تبهکار جمهوری اسلامی

هممیهنان گرامی!
ملیتهای تحت ستم ایران!
ملت آزادیخواه کرد!

رژیم جمهوری اسلامی در خرداد ماه ١٣٩٢ خورشیدی، یازدهمین دورهی انتخابات ریاست جمهوری را برگزار میکند. رژیم این بار نیز به روال همیشگی خود با اجرای دسیسهها و نمایشهای گوناگون، میخواهد وانمود کند که در جمهوری اسلامی و در چهارچوب سیستم ولایت فقیه، برگزاری انتخابات حقیقی و عادلانه امکان پذیر است و مسوولان اجرایی و شوراهای محلی رژیم از طریق انتخابات و با رأی و ارادهی مردم تعیین میشوند و بدینگونه، مدل مردمسالاری ولایت فقیه را الگویی موفق و امروزی معرفی نموده و با فریب افکار عمومی چنین وانمود کند که اراده و رأی مردم در حکومت جمهوری اسلامی تأثیرگذار است.

تردیدی نیست که انتخابات این بار نیز به عنوان دنبالهی سیر تاریخی رژیم جمهوری اسلامی، عاری از هرگونه پرنسیپ دمکراتیک و انتخابات آزاد و شناختهشده در جهان است. در حقیقت، بخش اعظم مردم ایران و نمایندگان حقیقی آنان، ملیتهای تحت ستم ایران، دگراندیشان سیاسی و دینی، اقلیتهای دینی و ...، به حکم همین قوانین ضد دمکراتیک رژیم سیاسی مبتنی بر پایههای ایدئولوژیک ولایت فقیه از حقوق دمکراتیک خویش محروم گشتهاند.

لازم به ذکر است که برنامهریز‏ی برای انتخابات نمایشی، ابتدا از بیت رهبری و دستگاههای امنیتی همانند وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران آغاز می‏شود و همان‏جا نیز پایان می‏پذیرد. ولی‏فقیه از طریق مکانیزم‏های موجود، کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کرده و تا حد ممکن اندیشههای مخالف و دگراندیشان را حذف میکند و شیوه‏ی تبلیغات انتخاباتی را مشخص می‏نماید، امکانات حکومتی به طرق گوناگون در اختیار کاندیداهای مورد نظرشان قرار می‏گیرد و در میان مردم، از طریق تهدید و فریب افکار عمومی برای کاندیدای مورد نظر تبلیغات کرده و در روز رأی‏گیری با حیله‏های گوناگون افرادی را به پای صندوق‏های رای می‏کشانند. این مسأله به همین تقلب و دخالت ختم نمی‏گردد و با دخالت در روند شمارش آرا حتی در صورت نیاز با تقلب میلیونی، نتیجه‏ی انتخابات را به دلخواه خود تغییر می‏دهند و بدبن‏گونه فرد مورد اعتماد ولی‏فقیه از صندوق‏ها بیرون می‏آید. همانگونه که می‏دانیم، سمت ریاست جمهوری و مناصب دیگر که در جمهوری اسلامی به اصطلاح برای آن‏ها انتخابات برگزار می‏کنند، نقش و تأثیر آنچنانی در تعیین سیاست کلی و استراتژیک ایران ندارند و در حقیقت تنها مجری اوامر ولی‏‏فقیه می‏باشند که وی نیز خود را در رأس تمام قوانین و اصول می‏داند و مدعی نمایندگی خدا بر روی زمین می‏باشد. کسانی که در انتخابات دوره‏ی یازدهم ریاست جمهوری شرکت می‏کنند و در میدان رقابت داخلی خود در صدد ایفای نقش می‏باشند، به طور کلی، همگی از مهره‏های اصلی رژیم در مدت بیش از سی سال گذشته به شمار می‏روند و در کشتار، ترور، سرکوب، شکنجه، غارت و جنایت نقش داشته‏اند و برخی از آنان طراح این جنایات بوده‏اند.

توده های مردم کردستان!

انتخابات نمایشی و فرمایشی این بار نیز برای تعیین رئیس جمهور و همچنین شوراهای شهر و روستا، همانند تمامی نمایشهای تاریخ جمهوری اسلامی نه معیار و اصول انتخاباتی آزاد و دمکراتیک و عادلانه را در خود دارد و نه رأی حقیقی مردم نیز به واسطه موانع موجود، میتواند نقشی واقعی و مهم داشته باشد، همچنین افرادی نیز که به عنوان برنده اعلام خواهند شد، نمی توانند اختیار و نقشی در آن داشته باشند. بنابراین، انتخابات ریاست جمهوری این دوره نیز به این دلایل، با منافع و مصالح حقیقی شما همخوانی نداشته و در تباین با خواستها و مطالبات برحق شما و حتی شبه دمکراسی های کشورهای عقبافتاده است.

همزمان، هیچکدام از چهرههای این دوره نیز تأمینکننده حقوق و آمال مردم کردستان نیستند و تغییری را به نفع مطالبات تودههای خلق کرد ایجاد نخواهند کرد. پاسداران قدیمی و تروریستهای تاریخ سه دهه گذشته این حاکمیت، نویدبخش و پیامآور آیندهای روشن برای جامعه ایران و کردستان نخواهند بود. از همین رو، ما براین باوریم که تحریم و عدم مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که روز ٢٤ خردادماه امسال برگزار میگردد، پرمعناترین موضعیست که میتواند این پیام سیاسی مهم مردم کرد را به گوش حاکمیت و افکار عمومی جهانیان برساند که تبعیض و ستم و محرومیت سیاسی باید پایان یابد.

حزب دمکرات کردستان ایران       حزب کوملهی کردستان ایران

٣١ خرداد ماه ١٣٩٢ خورشیدی

http://www.kurdistanmedia.com/farsi/index.php?besh=dreje&id=7203

عنوان و زیرعنوان از  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!