«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

مرگ ٤٤٩ نفر در ایران بر اثر مصرف برنج آلوده


خبر دریافتی با ای ـ میل

محمود خدادوست، رییس «مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی ایران» در گفتگو با «خبرگزاری تسنیم» از مرگ ٤٤٩ نفر در کشور در پی مصرف برنج آلوده در ٩ ماه گذشته خبر داد.

این خبر دقایقی پس از آن از تارنمای این خبرگزاری برداشته شد. محمد خدادوست، علت مرگ ٢٤۵ مرد و ٢٠٤ زن در این مدت را مصرف برنج آلوده به «قرص برنج» اعلام کرده بود.

او گفت: از این قرص وارداتی از هند در انبار‌ها برای جلوگیری از «شته ‌زدگی» برنج سود برده شده و هر قرص توانایی از بین بردن هزاران شته را داراست.

به گفته ی رییس «مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی» این قرص مولد «گاز فسفید» است که بهره وری آن آلوده شدن برخی انبار‌های برنج را در پی داشته است.

وی افزود:
«در ٩ ماهه امسال بیشترین تعداد مرگ ‌های ناشی از مسمومیت با «قرص برنج» در استان تهران و سپس در گیلان، مازندران و لرستان ثبت شده است.»

در سال‌های ١٣٨۷ تا ١٣٩٠ در ایران ١٣١١ نفر به علت مسمومیت با «قرص برنج» جان خود را از دست داده ‌اند.

«قرص برنج» ترکیب خطرناکی از فسفیدهاست که برای جلوگیری از آفت زدگی برنج یا زدودن آفات سایر غلات انبار شده و جلوگیری از کپک‌زدگی آن‌ها بهره برداری می ‌شود. این قرص بر اثر تماس با رطوبت، گاز خطرناکی تولید می‌کند که علت اصلی سمی‌ بودن این ماده است.

خبر قربانی شدن این شمار از افراد بر اثر مصرف برنج آلوده در شرایطی منتشر می‌شود که بازار برنج در ایران آشفته است و اعتراض‌ها نسبت به کمبود این ماده ی غذایی روز به روز گسترده‌ تر می‌شود.

برنج آلوده هندی قربانی می گیرد:‌ هر ماه ۵۰ نفر از ایرانیان!

۱۴ بهمن، ۱۳۹۱

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش و پارسی نویسی شده است.   ب. الف. بزرگمهر



هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!