«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ بهمن ۶, جمعه

مغزشویی توده های مردم در باختر پی گرفته می شود!


جولین آسانژ: فیلم سینمایی «ویکی‌لیکس» تبلیغات ضد ایرانی است!

«جولین آسانژ»، بنیانگذار تارنگاشت افشاگر ««ویکی‌لیکس»»، می‌گوید، فیلمی سینمایی که درباره ی ماجراهای مربوط به این تارنگاشت در دست فرآوری است با آماج تشویق جنگ علیه ایران طراحی شده است.

این فیلم سینمایی با نام «رکن پنجم» قرار است در ماه نوامبر سال جاری اکران شود.

«رکن پنجم» آمیخته ای است از دو عبارت «ستون پنجم» و «رکن چهارم» که این دومی در تعابیر سیاسی رایج در باختر به رسانه‌های خبری و نقش مهم آنها در حفاظت و تثبیت دموکراسی اطلاق می‌شود.

به گزارش تارنگاشت روزنامه «استرالیایی» به نقل از «جولین آسانژ»، «ویکی‌لیکس» توانسته است یک نسخه از فیلمنامه این فیلم را که از سوی استودیوی فیلمسازی «دریم‌ورکس» در هالیوود در دست تهیه است، به دست بیاورد.

«جولین آسانژ» در سخنرانی ویدئویی خود رو به دانشجویان دانشگاه آکسفورد گفت:
«این فیلم تبلیغاتی یک‌جانبه و شدید علیه تارنگاشت «ویکی‌لیکس» است. ولی تنها حمله علیه ما نیست که یورشی آگاهانه علیه ایران نیز هست و به تبلیغات جنگ‌افروزانه علیه ایران دامن می‌زند.»

به گفته «جولین آسانژ»، صحنه نخست این فیلم مرکزی نظامی در ایران را در حالی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها سرگرم کار برای ساختن بمب هسته‌ای هستند. وی سپس می‌پرسد:
«یک چنین ماجرایی با ساختن فیلم درباره «ویکی‌لیکس» چه ارتباطی دارد؟»

ظاهرا در صحنه دیگری از این فیلم، یک دانشمند علوم هسته‌ای ایران در شهر قاهره با یک مامور «سازمان سیا» در حال گفتگوست. به گفته ی «آسانژ»، این کار‌شناس می‌گوید که ایران طی شش ماه آینده، نمونه بمب هسته‌ای خود را آزمایش خواهد کرد.

«جولین آسانژ» سپس یادآوری می‌کند که خود دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که ایران در حال حاضر برنامه‌های هسته‌ای تسلیحاتی ندارد.

وی می‌افزاید:
«فیلمنامه این فیلم دروغ اندر دروغ است، فیلمی پرهزینه و هالیوودی که قرار است در ماه نوامبر اکران شود. رسانه‌های تبهکار و فرهنگ گندیده به این شکل در جنگ دستگاه‌های امنیتی شریک می‌شوند.»

«جولین آسانژ» در بخش دیگری از سخنرانی خود خطاب به دانشجویان دانشگاه آکسفورد گفت که رسانه‌های بزرگ بیش از اندازه به مراکز قدرت و نهادهای قدرتمندی که قاعدتا باید در مورد آنها گزارش تهیه کنند، نزدیک هستند.

روز پنج‌شنبه نخستین عکس‌های مربوط به فرآوری این فیلم توسط استودیوی فیلمسازی «دریم‌ورکس» منتشر شد.

به نوشته ی روزنامه بریتانیایی «ایندی‌پندنت»، داستان فیلم «ویکی‌لیکس» با بازی «بندیکت کامبربچ» در نقش «آسانژ» با تکیه بر سرگذشت «دانیل دومشیت‌برگ»، یکی از هواداران «آسانژ»، مراحل نخستین شکل‌گیری مجموعه‌ای را دنبال می‌کند که به زاده شدن «ویکی‌لیکس» و افشای هزاران هزار صفحه اسناد محرمانه انجامید؛ پدیده‌ای که شیوه ی افشا و انتشار اطلاعاتی را که معمولا در دسترس عموم مردم قرار نمی‌گیرد، از ریشه زیر و رو کرد.

سخنرانی ویدئویی «جولین آسانژ» خطاب به دانشجویان دانشگاه آکسفورد به مناسبت اعطای جایزه «سام آدامز» اتحادیه آکسفورد انجام شد. آقای «آسانژ» یکی از برندگان پیشین این جایزه است.


این گزارش از سوی اینجانب ویرایش، پاکیزه و پارسی نویسی شده است. عنوان و برجسته نمایی ها نیز از آن من است  ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!