«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ دی ۲۶, سه‌شنبه

آنقدر شیرین بود و کِش آمد تا ریغ رحمت را سر کشید!


«سلطان شکر» ایران درگذشت!

کسی که برخی از رسانه ها و نمایندگان مجلس به او لقب «سلطان شکر» داده بودند، درگذشت. به گزارش خبرگزاری فارس آقای «م.ی» که آگهی ترحیم آن در روزنامه‌ها از طرف یکی از کارخانه‌های تحت اختیارش چاپ شده است، همان «سلطان شکر» است. عنوان «سلطان شکر» البته برای برخی از روحانیونی که در واردات شکر به کشور نقش داشتند نیز استفاده شده است.
...
این آدم که چند سال پیش در دادگاه به اتهام زمینخواری ـ و نه واردات بی‌رویه شکر ـ محاکمه شده بود، درگذشت.

«سلطان شکر» در دادگاه به ٢٦ سال حبس و ۷٣ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد؛ اما اسفند ماه سال ٨٦ منابع غیررسمی از آزادی وی با قرار وثیقه ١٦٠ میلیارد تومانی خبر دادند؛ موضوعی که از سوی الیاس نادران نماینده تهران در مجلس در تذکری علنی عنوان شد.

سرانجام، حکمی که درباره این پرونده و در حدود ٢٠٠ صفحه انشاء شده بود در چند سطر زیرپا نهاده قرار بر این شد تا این پرونده از سوی یک قاضی ویژه رسیدگی شود؛ اما هنوز به صورت دقیق، آخرین وضعیت این پرونده اطلاع رسانی نشده است.

قاضی پیشین رسیدگی کننده به پرونده «سلطان شکر»، سرانجام این پرونده فساد مالی را پس از مرگ متهم اصلی تشریح کرد و گفت که برای این متهم قرار موقوفی تعقیب صادر می شود.

محمد همتیار قاضی پیشین رسیدگی کننده به پرونده «سلطان شکر» درباره ی مرگ متهم اصلی پرونده «سلطان شکر» و اینکه با این وجود وضعیت رسیدگی به این پرونده به چه صورت می شود، گفت که معمولا هر متهمی که از جهان می رود یکی از موارد موقوفی تعقیب برای همان متهم است که در بند اول ماده ششم آمده که ‌طبق ‌قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب ماده ٦ تعقیب امر جزایی و اجرای مجازات که طبق قانون شروع شده باشد موقوف نمی‌شود؛ مگر فوت متهم یا محکوم علیه در مجازات‌های شخصی. وی تصریح می‌کند که سایر متهمین پرونده شان همچنان برای رسیدگی مفتوح می ماند.

قاضی سابق رسیدگی کننده به پرونده «سلطان شکر» می گوید که پنج سال پیش برای این پرونده رای داده است که بر پایه ی آن متهم در دادگاه به ٢٦ سال حبس و ۷٣ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شده بود.

«خبرگزاری فارس»   دی ماه ١٣٩١

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش، پیرایش و پارسی نویسی شده است. عنوان و برجسته نمایی های متن نیز از آنِ من است.     ب. الف. بزرگمهر
  
پی افزوده:

آرش سخنان بالا به زبانی کمی روشن تر آن است که وارثان و همدستان «سلطان شکر» که ریغ رحمت ایزدی را سر کشیده، می توانند با آسودگیِ خاطر آنچه برجای مانده را بالا بکشند و کارهای "نیک" خود را همچنان پی گیرند؛ در این میان بیگمان کسانی از دستگاه دیوانسالاری «ولایت امام زمان» نیز به نوایی رسیده و روح آن مرحومِ مغفور نیز از چنین فرجامی خرسند و شادمان خواهد بود! ... و کسی چه می داند؟! شاید حتا زنبورهای عسلِ بهشتِ برین نیز که مانند زنبورهای این جهان به نوشیدن شیره ی شکر بجای شهد گل خو گرفته اند، از چنین فرجام نیکی بی بهره نمانده باشند!

ب. الف. بزرگمهر    ٢۵ دی ماه ١٣٩١

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!