«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ دی ۶, چهارشنبه

«کفترِ پرِ قیچیِ نظام» خطر را بهتر می بیند؛ گرچه سرِ پا نگهداشتن رژیمی پوسیده، آب در هاون کوبیدن است!

این رژیم تبهکار، رفتنی است! شاید اندکی دیر یا زود داشته باشد؛ ولی سوخت و سوز ندارد!

ادامه حصر نه شایسته کشور است و نه به نفع آبروی نظام

محمد خاتمی با حضور در منزل یکی از فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با دختران و اعضای خانواده ی این همراهان در حبس «جنبش سبز» دیدار و جویای وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد شد.

محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین کشورمان همزمان با شب یلدا با اعضای خانواده ی نخست وزیر ٨ سال دفاع مقدس دیدار و جویای وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد شد.

دبیرکل «مجمع روحانیون مبارز» ضمن ابراز تاسف از فشارهای فزاینده ای که بر خانواده ی آقای موسوی وارد می شود، ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر با آزادی زهرا رهنورد، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سایر زندانیان سیاسی، از تنش فضای سیاسی کشور کاسته شود.

محمدخاتمی همچنین در این دیدار با ابراز نگرانی درباره وضعیت تندرستی میرحسین موسوی و رهنورد تاکید کرد:
«تداوم حصر میرحسین و رهنورد و کروبی نه شایسته‌ ی کشور و آبروی انقلاب است و نه به نفع نظام.»

دختران موسوی و رهنورد نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی و نیز ابلاغ سلام و دوستی پدر و مادر خود به آقای خاتمی، شرحی از رویدادهای ناگوار پیش آمده و دشواری هایی  که در ماه های اخیر با آن روبرو بوده‌اند، ارائه کردند.

دختران میرحسین در این دیدار با بیان برخی کمبودها و محدودیت ها از بیم تهدید همیشگی به بریده شدن همه ی ارتباطات سخن گفتند؛ تهدیدی که هم اکنون اجرا شده است. آن ها، همچنین پس از عمل «آنژیوگرافی» پدرشان، زیر فشار ماموران امنیتی برای ارائه ی خبر تندرستی ایشان برابر آنچه مورد نظر زندانبان ها بوده، قرار داشته اند.

فرزندان دو همراه «جنبش سبز» در این دیدار، شرحی نیز از چگونگی ورود ماموران به خانه در ابتدای بازداشت پدر و مادرشان ارائه کردند و از رخدادها و دشواری هایی گفتند که از ابتدای زندان بر ایشان و پدر و مادرشان گذشته است.

اعضای خانواده ی موسوی، همچنین بخشی از سخنان گفته شده از سوی میرحسین در نشست های محدود دیدارهای خانگی درباره ی شرایط کلی سیاسی و اقتصادی کشور را برای آقای خاتمی شرح دادند.


این گزارش از سوی اینجانب ویرایش و پارسی نویسی شده است. عنوان و زیرعنوان نیز از آنِ من است. ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!