«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

پاتک دولت ضد ملّی به بیکاران!


هیات دولت در یک اقدام پیش بینی نشده، مصوبه‌ای را به تصویب رساند که با استناد به آن بکارگیری دوباره ی بازنشسته‌ها در ادارات ممکن شد!

در این مصوبه که با امضای رحیمی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد، تصریح شده که بازنشستگی جدید ناشی از اعاده به خدمت به ازای مدت اشتغال مجدد نیز مشمول پاداش پایان خدمت و خرید مرخصی بوده و حقوق بازنشستگی آنان بر اساس وضع اخیر تعیین، برقرار و پرداخت می‌شود.

بنا به این گزارش، هیات وزیران در جلسه مورخ ٨/٩/١٣٩١ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
بازنشستگانی که به عنوان افراد مندرج در بندهای (الف)، (ب)، (ج)، (د) و (هـ) ماده (۷١) قانون مدیریت خدمات کشوری بکارگیری شده یا می‌شوند، در صورت تمایل، از مصادیق ماده (٩١) قانون استخدام کشوری تلقی و از زمان اشتغال مجدد اعاده به خدمت محسوب می‌شوند و چنانچه به این افراد قبلاً پاداش پایان خدمت و خرید مرخصی پرداخت شده باشد، در صـورت بازنشستگـی جدید ناشی از اعاده به خدمت به ازای مدت اشتغال مجدد نیز مشمول پاداش پایان خدمت و خرید مرخصی بوده و حقـوق بازنشستگی آنان براساس وضع اخیر تعیین، برقرار و پرداخت می‌شود.

در حالیکه گروه سترگی از جوانان دانش آموخته در نوبت بکار گماشتن هستند، ظاهرا هدف این مصوبه حل دشواری بکارگماری دوباره ی نورچشمی های مدیران دستگاه های دولتی در روزهای برجای مانده از عمر دولت است.

ششم دی ماه ١٣٩١
 

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش، پاکیزه و پارسی نویسی شده است. عنوان نادرست آن را نیز دستکاری نموده ام.   ب. الف. بزرگمهر
  
پی افزوده:
بی هیچ گمان و گفتگو، چنان مصوبه ای در راستای اجرای طرح های گسترش سرمایه داری نولیبرال در میهن مان، ارزان نمودن و نابسامانی هرچه بیش تر بازار کار عمل نموده، مصوبه ای ضد ملی و خیانتکارانه است که مانند بسیاری دیگر از چنین طرح هایی از دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی به این سو، بویژه در دوره ی رییس جمهور مهرورز بازرگانان عمده ی بازار پی گرفته شده است.

ب. الف. بزرگمهر    هفتم دی ماه ١٣٩١  


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!