«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ دی ۲, شنبه

ورود سالانه ٦٠٠ هزار نفر به زندان‎های کشور


معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: سالانه ٦٠٠ هزار نفر به دلیل ارتکاب جرایم مختلف وارد زندانهای کشور میشوند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدباقر ذوالقدر صبح امروز در نشست شورای قضایی استان بوشهر اظهار داشت: به همین میزان نیز خروجی زندانی در سال داریم.

وی افزود: این میزان جمعیت ورودی زندانها قابل قبول و زیبنده کشور نیست و باید به سمتی برویم که کاهش ورودیها و افزایش خروجیها را در زندانها شاهد باشیم.

ذوالقدر ادامه داد: تلاش ما کاهش زمینههای ارتکاب به جرم در جامعه است و نظارت همه‌جانبه بر عملکرد دستگاه قضا در استانها نیز در همین راستا در دستور کار قرار گرفته است هرچند در سالهای گذشته نیز نظارت انجام شده، اما به این صورت و با این وسعت کار نبوده است.

وی بیان کرد: رویکرد ما توجه قوه قضاییه به سرپنجههای اجرایی در انجام وظایف و ماموریتهای دستگاه قضا در کشور است و نظارت ستادی و راهبردی برای درک دقیقتر واقعیتهای جاری در صحنه انجام میشود.

ذوالقدر تصریح کرد: نظارت و ارزیابی عملکرد لازمه حیات و پویایی و پیشرفت هر سازمانی است و هر سازمان برای ادامه حیات خود باید مراقبت مستمر، دقیق و آسیبشناسانه داشته باشد و این امر در دستگاه قضا با حساسیت بیشتری دنبال می‏شود.

معاون راهبردی قوه قضاییه یادآور شد: تمرکز ما بررسی کارایی و اثربخشی دستگاه قضا در استانها است و اگر این امر محقق شود تا حدود زیادی به اهداف نظارتی دست خواهیم یافت.

وی خاطرنشان کرد: این نظارتها در واقع نوعی بازخوردگیری از تصمیمات، سیاست‏ها و برنامه‏های مرکزی است و دادگستریها صف عملیاتهای قضایی محسوب میشوند.

ذوالقدر تاکید کرد: این نظارت موثرترین نوع نظارت است چرا که در آن به گزارشهای رسمی اکتفا نمی‏شود و مدیران به طور مستقیم در عرصه حاضر میشوند و این کمک بسیار موثری به رفع موانع و مشکلات موجود در دستگاه قضا است.

معاون راهبردی قوه قضاییه با تاکید بر فعالیت بیش از پیش ستاد مبارزه با جرایم خاص در استان بوشهر گفت: هدف از فعالیت این ستاد مبارزه با جرایمی است که احساسات عمومی را جریحهدار میکند و قضا باید در این زمینه سریع اقدام کند و این امر از حساسیت بالایی برخودار است.


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!