«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ آذر ۲, پنجشنبه

یکبار دیگر مردک دروغگو بند را به آب داد!

ثبت «رکورد جهانی» در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان!

نماینده ورزقان: تنها ۱۵ درصد از خانه‌های زلزله‌زدگان آماده شده است!

در حالی که پیشتر دولت محمود احمدی‌نژاد از ثبت «رکورد جهانی» در بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داده بود، نماینده ورزقان در مجلس می‌گوید که «تنها ۱۵ درصد» از خانه‌های تخریب شده ساخته و تحویل داده شده است.

به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، خانه ملت، الله‌وردی دهقان، نماینده ورزقان در مجلس روز یکشنبه، ٢٨ آبان‌ماه، گفت:
«خرابی‌های ورزقان به قدری گسترده و حجیم است که هنوز همه حادثه‌دیدگان اسکان داده نشده‌اند و دولت تنها ١۵ درصد از مسکن‌ها را آماده‌سازی [کرده] و تحویل داده است.» وی در ادامه خاطر نشان کرد:
«هنوز بسیاری از زلزله‌زدگان در زیر برف و سرما زندگی می‌کنند.»

این سخنان در حالی در میان نهاده شده است که روز ٢٣ امردادماه و دو روز پس از زلزله آذربایجان شرقی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد وعده داد که مناطق زلزله زده ظرف دو ماه بازسازی می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد نیز ١١ آبان‌ماه گفت که در بازسازی مناطق زلزله‌زده ایران «رکوردی» در جهان ثبت کرده است که «به راحتی قابل شکستن نیست» و ابراز امیدواری کرد که تا پایان آبان‌ماه «هیچ خانواده زلزله‌زده‌ای در استان (آذربایجان شرقی) باقی نماند.»

آقای احمدی‌نژاد در ادامه با توضیح این که «بیش از سه هزار واحد مسکونی به زلزله‌زدگان تحویل داده شده است»، افزود:
«به رغم آسیب دیدن بیش از ٣٠٠ روستا در زلزله و گستردگی آن‌ها در منطقه‌ای وسیع و آب و هوای ناسازگار، روند بازسازی‌ها بسیار خوب پیش رفته است.»

به دنبال این اظهارات روزنامه جهان صنعت روز ١۵ آبان‌ماه گزارش کرد که عباس فلاحی باباجان، نماینده اهر و هریس، ضمن انتقاد از به گفته وی «انجام نشدن وعده‌های مسوولان در زمینه اسکان مردم زلزله‌زده»، آمار اعلام شده درباره بازسازی خانه‌های زلزله‌زدگان را «دروغ» خوانده و گفته است: «زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی در سرما مانده‌اند.»

امردادماه امسال، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ٦/٢ ریشتر شهرستان اهر و زمین‌لرزه‌ای به بزرگی شش ریشتر شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی را  تکان داد.

این زمین‌لرزه‌ها حدود ٣٠٠ کشته، بیش از دو هزار مجروح و «١٣۷ هزار» آسیب‌دیده بر جای گذاشت. همچنین رییس سازمان مدیریت بحران ایران خسارات این زمین‌لرزه را ٨٠٠ میلیارد تومان برآورد کرده است.

براساس گزارش نهادهای رسمی جمهوری اسلامی، زمین لرزه ٢١ امرداد آذربایجان به بیش از ١۷ هزار واحد مسکونی و ١٢ هزار واحد دامی آسیب رسانده است.

٢٤ امردادماه خبرگزاری فارس به نقل از رییس سازمان مدیریت بحران ایران گزارش داد که برای تمام خانواده‌هایی که در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان هستند، با تایید استاندار، «یک میلیون تومان کمک معیشت» پرداخت می‌شود.

با این حال نماینده ورزقان روز  ٢٨ آبان با تأکید بر این‌که فرماندار شهرستان ورزقان اعطای کمک یک میلیون تومانی به زلزله‌زدگان را «بر اساس سیاسی کاری» انجام می‌دهد، از وزیر کشور خواست تا جلوی این اقدام را بگیرد. وی در ادامه افزود:
«از وزیر راه و شهرسازی و رییس بنیاد مسکن می‌خواهم تا برای ساکنان مردم مناطق زلزله‌زده اقدامات لازم را اتخاذ کنند و از وزرای نفت و کشور تقاضا می‌کنم تا برای تأمین سوخت مورد نیاز مردم تصمیمات جدی در نظر بگیرند.»

برگرفته از رسانه های خبری ایران

این گزارش از سوی اینجانب اندکی ویرایش و پارسی نویسی شده است. عنوان نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!