«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ آبان ۲۰, شنبه

پخ پخوت نشه، بخندی؛ اونوقت عکس خراب می شه!


ـ ببین بابام جان! این مردم عقل شون به چشم شونه! این بیانیه دکتر که توش نوشته سابقه بیماری تو لندن داشتی رو هم باور نمی کنن؛ چه برسه به این بیانیه ی ما! تو همه شون تشکیک می کنن ... تو اینجا بخواب تا ما یه عکس خوشگل ازت بگیریم؛ اونوقت انشاءالله اگه خدا بخواد می فهمن که ما دروغ نمی گیم ... این آقا دکتر الان این دو سه تا لوله رو ... استغفرالله ربّی و ... نترس بابام جان! این لوله ها رو که جاییت نمی خوان فرو کنن! تو که دیروز می گفتی من ازون بیدا نیستم که ازین بادا بترسم ... همش یه دیقه س. فقط وقتی لوله ها را تو تنت وصل می کنن، پخ پخو*ت نشه  بخندی اونوقت عکس خراب می شه!

«نخود آش»

* پخ پخو در گویش رفسنجان به آرش قلقلک است.

||||||||||||||||||||||||


اعضای خانواده هاشمی رفسنجانی بیانیه صادر کردند؛ مهدی واقعا مریض بود!

بسمه الله الرحمن الرحیم

پیرو خبرسازی های رسانه های ملی و غیر ملی در خصوص تشکیک در بیماری و بستری شدن آقای مهدی هاشمی در بیمارستان و همچنین نحوه بازگرداندن {...}ایشان از بیمارستان به زندان، توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی ملت شریف ایران به استحضار می رسد:
موضوع عارضه قلبی آقای مهدی هاشمی پس از یك ماه حضور در انفرادی تشدید و به مرور افزایش یافت. ایشان در تماسی که با خانواده خود از زندان اوین داشته اند از درد شدید در ناحیه سینه و پشت قفسه سینه گلایه می کنند و خانواده بلافاصله مساله را به قاضی تحقیق و مسولان دادستانی تذكر می دهند و آنها هم با همکاری پزشک بهداری زندان و سپس پزشک معتمد دستگاه قضایی اقدام به معاینه می کنند.پس از افزایش نگرانی های خانواده با توجه به سابقه قبلی بیماری ایشان، با درخواست دادستانی و مسوولان زندان، جناب آقای دکتر ایرج ناظری متخصص قلب و عروق و از پزشکان معتمد نظام به معاینه وی می پردازند.

پس از اعلام نظر کتبی جناب آقای دکتر ناظری که به این بیانیه پیوست شده، موضوع با درخواست دادستانی در کمیسیون هفت نفره پزشکی مطرح و این کمیسیون نظر پزشک معتمد در خصوص ضرورت انجام آنژیوگرافی را به تصویب می رساند.

پس از احراز نشانه های عارضه قلبی، آقای مهدی هاشمی توسط ماموران دادستانی و زندان اوین برای انجام عمل آنژیوگرافی به بیمارستان دی انتقال یافت و برخلاف آنچه در اخبار ٢٠:٣٠ (رسانه ملی) و برخی رسانه ها آمده، مانند یك بیمار عادی در اتاق ٤٠٣ واقع در طبقه چهارم آن مرکز درمانی با حضور شبانه روزی نیروهای امنیتی بستری شد. پزشک معالج در نخستین معاینه متوجه فشار خون بالای ایشان و ناراحتی در ناحیه ریه ها به دلیل اثرات شیمیایی ناشی از دوران جنگ تحمیلی شد و در نتیجه انجام آزمایش های بیشتر برای آماده سازی عمل آنژیوگرافی در دستور کار قرار گرفت که در نهایت صبح روز پنجشنبه ١٨ آبان آژیوگرافی انجام و دادستانی نیز گزارش آن را از بیمارستان دریافت کرد.

در این وضعیت بغرنج، برخی سایت ها و خبرگزاری ها اقدام به دروغ پراکنی به نقل از منابع «نامشخص» درباره اتهامات تفهیم شده در زندان به آقای مهدی هاشمی و همچنین وضعیت بیماری او کردند که براساس قوانین قضایی و این سخن دادستان کل کشور مبنی بر اینکه "ما معذوریم از اینکه فردی که هنوز محاکمه نشده اتهاماتش را مطرح کنیم. اگر اعلام کنم فرد می تواند از من شکایت کند"، بنابراین حق شکایت از خبرگزاری فارس محفوظ است. آنچه بی عدالتی رویه این رسانه ها را مشخص می کند مقایسه روش اطلاع رسانی درباره آقای مهدی هاشمی با پرونده های اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، بیمه ایران و ... در استفاده از نام متهم و موارد اتهامی ثابت نشده است كه در عین حال حتی به فرض تفهیم اتهامات منتشر شده این رویه براساس نص صریح آیین دادسری كیفری عمل مجرمانه و در حکم «افترا» است.

براساس توضیحاتی كه آقای مهدی هاشمی در ملاقات با آیت الله هاشمی رفسنجانی از روند بازجویی ها هنگام عیادت داده در هیچ کدام از جلسه بازجویی دوران بازداشت انفرادی ٤٣ روزه ادله ای دال بر انجام «جرم» ارایه نشده و محورهای بازجویی بیشتر براساس آنچه در رسانه های وابسته به جریان ها و اشخاص معلوم الحال منتشر شده پرسیده می شود. به گفته آقای مهدی هاشمی هاشمی خطاب به پدر "تا زمانی كه دلیلی برای اتهامات ارایه نكنند ادامه بازجویی های بیهوده بوده و به طور طبیعی نمی توانم به آنها پاسخی ارایه دهم حتی اگر ادامه حضورم در انفرادی تا چند ماه دیگر هم به طول بینجامد."

همچنین انتشار خبر بیماری آقای مهدی هاشمی در برنامه خبری ٢٠:٣٠ (رسانه ملی) آن هم با کنایه، عناد و با هدف دروغ جلوه دادن بیماری ایشان، از مصادیق بارز نشر اکاذیب جهت تشویش اذهان عمومی از سیمای جمهوری اسلامی است که با هزینه بیت المال اداره می شود.

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی برای تنویر افکار عمومی ملت شریف ایران که به خوبی با رویکرد رسانه های ملی و غیر ملی ارتزاق کننده از بیت المال آشنا هستند، سند بیماری ایشان، مراجعات وی به مراكز درمانی دیگر پیش از بازداشت و همچنین نامه تشخیص صریح بیماری از سوی جناب آقای دکتر ناظری برای دادستانی درباره ضرورت عمل آنژیوگرافی و مراقب های ویژه در خارج از زندان را منتشر می کنند تا مورد قضاوت افكار عمومی قرار گیرد.

همه اینها درحالی است كه دو روز پس از انجام عمل آنژیوگرافی درحالی كه بیمار به دستور پزشك باید حداقل تا روز شنبه بستری بود و آزمایش ها نشان می داد وضعیت كلیه های وی طبیعی نیست، اعلام شد که آزمایس سی تی اسكن داخلی باید انجام شود. پیش از انجام آزمایش به خانواده گفته شد تا به طبقه پایین و بخش سی تی اسكن بروند تا بیمار را با آسانسور به آن بخش منتقل کنند. با گذشت دقایقی از حضور خانواده در بخش سی تی اسكن، تاخیر حضور آقای مهدی هاشمی سوال برانگیز شد كه پس از پرس و جو از كارمندان بیمارستان مشخص شد ایشان را در مسیر انتقال از اتاق تا بخش سی تی اسكن در حالی که روی ویلچر نشسته بود به صورت {...}به زندان انتقال داده اند كه عملی عجیب، سوال برانگیز و تداعی کننده فیلم های اكشن و پلیسی است.{...}انتقال ایشان به زندان آن هم بدون هماهنگی با پزشكان و بیمارستان در حالی اتفاق افتاد كه در هر سه آزمایش انجام شده پس از آنژیوگرافی، وجود خون در ادرار بیشتر شده بود و ادامه درمان ها به دستور پزشك تا ظهر شنبه باید ادامه پیدا می كرد و آنگاه پزشک تصمیم می گرفت. علت و ضرورت این اقدام بی سابقه برای خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی غیرقابل درك است و بی صبرانه در انتظار توضیحات دادستانی درباره انجام آن هستیم.

در پایان یادآور می شود، شکایت از خبر پراکنی های برخی سایت ها و خبرگزاری ها به دلیل انتشار اخبار کذب مبنی بر فشار به رییس قوه قضاییه برای توقف و اخلال در روند دادرسی، تفهیم چهار اتهام به آقای مهدی هاشمی -که صرفا بازپرس و دادستان می توانند از آن مطلع باشند، و همچنین آنچه در بخش خبری ٢٠:٣٠ سیمای جمهوری اسلامی پخش شد در راس برنامه های وکیل ایشان قرار گرفته است. بنابراین اقدامات قضایی لازم در این میان ضرورت پیدا كرده و به زودی اقدام خواهد شد.

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی از ملت آگاه ایران که طی مدت بستری آقای مهدی هاشمی در بیمارستان به صورت حضوری و تلفنی و همچنین رسانه های مستقل که با گزارش ها و اخبار خود پیگیر وضعیت ایشان بودند کمال تشکر و سپاسگزاری را دارند و اعلام می کنند که براساس تاکید آیت الله هاشمی رفسنجانی، تفاوتی میان فرزندان زندانی ایشان با سایر فرزندان وطن وجود ندارد.
 سرافراز باشید

خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی



هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!