«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ مهر ۷, جمعه

موش لرزان، دست های خود را بازهم بالاتر برد!

بوی گند «بسته ی شفاهی» بازهم بیش تر درخواهد آمد!

یک مقام بلندپایه ی وزارت خارجه آمریکا از پیگیری گفتگوها با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور خبر داد. این مقام آمریکایی پس از دیداری که نمایندگان «۵+١» با کاترین اشتون داشتند، این خبر را اعلام کرد. خانم اشتون پس از این دیدار که در نیویورک انجام شد به خبرنگاران گفت که در این نشست آنها را در جریان واپسین دیدارش با سعید جلیلی دبیر «شورای امنیت ملی ایران» قرار داده است.

خانم اشتون گفت که به زودی با آقای جلیلی تماس خواهد گرفت تا او را هم از آنچه در این نشست گذشته، آگاه کند. پس از این دیدار، یک مقام بلندپایه ی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که گزارش خانم اشتون از دیدارش با دبیر «شورای امنیت ملی ایران» در ٢٨ شهریور ماه، وزیران امور خارجه «گروه ۵+١» و معاونانشان را امیدوار کرده است که ایران در حال برداشتن گام‌هایی به سوی جدی گرفتن گفتگوها بر سر برنامه هسته‌ای است. او گفت که انتظار دارد نمایندگان کشورهای «۵+١» در آینده ای نه چندان دور برای بار چهارم با گفتگو کنندگان ایرانی دیدار کنند. این مقام بلندپایه ی آمریکایی گفته است که ما به همراه دیگر کشورهای «۵+١» از تاثیر منفی تحریم‌ها بر مردم عادی ایران آگاهیم؛ ولی به باور ما، سیاست موازی گفتگو و تحریم به مراتب دلخواه تر از گزینه های دیگر است. این مقام در پایان گفت که ما می‌خواهیم اطمینان یابیم که دور جدید گفتگوها با ایران بارور باشد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در «سازمان ملل متحد» گفت که او همچنان امیدوار است چالش برنامه هسته‌ای ایران از طریق گفتگو گشوده شود. با این همه، آقای اوباما تاکید کرد که گفتگو نمی‌تواند تا ابد پی گرفته شود.

برگرفته از تارنگاشت وابسته به امپریالیسم انگلیس: «بی بی سی»

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش، پاکیزه و پارسی نویسی شده است. عنوان و زیرعنوان از آنِ من است.     ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!