«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ تیر ۲۸, چهارشنبه

نه، مردک پفیوز! وضع کنونی پیش و بیش از هر چیز پیامد باز نمودن دروازه های اقتصاد کشور به روی سرمایه داری بزرگ امپریالیستی و زیرپا نهادن اصل ٤٤ قانون اساسی است! سوء مدیریت ها در دل آن می گنجد!

هاشمی رفسنجانی وضع موجود را نتیجه برخی سوءمدیریت‌ها دانست!

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از طلاب، روحانیون و نیز مسئولین و فعالین سیاسی استان قزوین، در آستانه ماه مبارک رمضان، این ماه را هدیه خداوند به امت اسلامی برای سلامت نگه داشتن روح و جسم آنان خواند و گفت:
از دید قرآن کریم هدف از روزه‌داری، انسان‌سازی از طریق تحصیل تقوی است و اگر ما توانستیم در این ماه عزیز به این هدف نزدیک شویم، سود برده و در غیر این صورت دچار ضرر و خسران شده‌ایم.

وی گلایه‌های برخی از حاضران از اوضاع سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را به حق و تأسف‌بار خواند و با بیان هدف حضرت امام و مردم ایران از مبارزه با رژیم ستمشاهی تصریح کرد:
به رغم فشارهای خارجی انتظار این است که پس از گذشت ٣٢ سال از پیروزی انقلاب با ثروت خدادادی نفت و  وجود زیربناهای تولید و توصعه، پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی مردم ایران، مشکلات و معضلات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کاهش یافته و آثار دروغ و فقر و فساد در جامعه از بین برود.

هاشمی رفسنجانی وضع موجود را نتیجه برخی سوءمدیریت‌ها دانست و گفت: خداوند با پیروزی انقلاب و تأسیس نظام اسلامی بر مبنای معارف اهل بیت(ع)، حجّت را بر ما تمام کرده است و تهدیدها و تحریم‌های دشمنان در صورت حفظ وحدت ملی و تدبیر و تصمیم‌گیری درست در نهایت به ما آسیب نخواهد رساند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی از مولای متقیان افزود: حضرت علی(ع) می‌گوید «اگر کسی آب و خاک داشته باشد و فقیر بماند از خدا دور است » حال آنکه ما بر دریایی از نفت ، گاز و منابع آب و خاک و هوا و موقعیت بی نظیر جغرافیایی،  ثروت خدادادی قرار داریم و باید قدردان این نعمت‌ها برای خدمت به مردم باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وضع فرهنگی و اخلاقی جامعه اشاره کرد و گفت:
آنچه بیش از مشکلات اقتصادی مردم و به خصوص جوانان را آزار می‌دهد، تشدید آلودگی جامعه به دروغ، تهمت، فساد و تبعیض است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیروزی نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون پس از انقلاب اسلامی را مرهون لطف خداوند و پشتیبانی بی‌دریغ مردم خواند و تصریح کرد:
اگر ما مردم را صاحبان اصلی نظام و انقلاب و موفقیت‌ها را مرهون حضور وفادارانه آنان می‌دانیم، نباید اجازه دهیم عده‌ای تندرو نظام را از پشتوانه مردمی‌اش خالی و به جای آنان تصمیم بگیرند.

برگرفته از «خبرآنلاین»

عنوان و برجسته نمای متن از اینجانب است. خط کشی روی دو واژه ی بی آرش و بی ریشه ی «آیت الله» و «روحانیون» نیز از آنِ من است.      ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!