«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ تیر ۲۰, سه‌شنبه

آیا دو زاریش کج است یا خود را به کوچه ی علی چپ می زند؟


بایزید مردوخی پیش بینی کرد که با وجود وضعیت کنونی در بازار مسکن احتمال هجوم میلیاردرهای ایرانی خارج از کشور به داخل کشور وجود دارد. وی همچنین این پرسش را در میان نهاد که آپارتمان‌های میلیاردی برای چه کسانی ساخته می‌شود؟


به باور رییس پیشین «هیات امنای صندوق ذخیره ارزی»، وجود برج‌های تهران و شهرستان‌ها نشاندهنده آن است که ما استراتژی کنترل اقتصادی نداریم. این جُستار کاملا روشن است که واحدهای دویست و دویست و پنجاه متری که در این برج‌ها ساخته می‌شود، برای مردم نیست. اکنون، نسل جوان و نسلی که شانس پیدا می‌کند تا وارد بازار کار شود، نمی‌تواند حتی یک متر مربع از این برج‌ها را اجاره کند، خرید که به جای خود.

مردوخی گفت:
«هیچ کس نمی‌داند کسانی که برج‌های آن چنانی می‌سازند، برای چه این کار را می‌کنند. اگر در این کار سودی وجود دارد، این سود کجاست؟ یعنی یک کارگر، دانشجو یا کارمند باید درآمدی داشته باشد که بتواند این واحد‌ها را بخرد یا اجاره کند؛ در حالی که چنین چیزی نیست.»

این تحلیلگر اقتصادی در بخش دیگری از سخنانش پیش بینی کرد که با وضعیت کنونی بازار مسکن سرمایه داران خارج از کشور به داخل کشور هجوم بیاورند.

وی عنوان کرد:
«اکنون تمام ارتفاعات اطراف تهران مملو از واحدهایی است که با قیمت‌های بسیار بالا ساخته شده است و یقینا این واحد‌ها در وهله اول برای این نوکیسه‌های داخل کشور است که به پول‌های عجیب و غریب رسیدند و در مرحله دوم احتمالا پیش بینی هجوم عده‌ای میلیاردر ایرانی و غیرایرانی خارج از کشور به داخل ایران را باید کرد.»

«فرارو»     ١٩ تیر ماه ١٣٩١

این نوشتار از سوی اینجانب ویرایش شده است. عنوان آن و برجسته نمایی ها نیز از آنِ من است.      ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!