«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ تیر ۱۲, دوشنبه

فکر می کنید همینطوری الله بختکی رکورددار جهان شده ایم؟!

در ولایت امام زمان، الحمدلله در همه چیز رکوردهای جهان را زده ایم!


این آقا که می بینید رکورددار دویدن به عقب یا عقبکی دویدن جهان از ایران است؛ روز پنجشنبه گذشته این رکورد را در مشهد زده و رکورد پیشین را که مال یک آلمانی دونده بود، ۵ کیلومتر بهبود بخشیده است. خبرش هم دور روز پس از آن، روز شنبه به دست ما ایرانیان رسیده که از این نظر هم رکورددار جهان هستیم. خبرها را جلوتر از همه توی کشور ما سیهونیست های اشغالگر قدس (لعنت الله علیه!) می گیرند؛ پس از آن نوبت به انگلیسی ها می رسد که همه ی کارها زیر سر مبارکشان است و سپس «شیطان بزرگ» که دست از سر ولایت امام زمان برنداشته؛ مرتب به شیطانی سرگرم است؛ و سرِ آخر هم نوبتِ خود ما ایرانی هاست که هرچه بیش تر ناله می کنیم و فریاد می کشیم، «امام زمان» (عجل الله تعالی فرجه!) بیش تر می ترسد تا خودش را این دور و برها آفتابی کند! از بس که توی این کشور همه چیز یواشکی انجام می شود: 
ـ هیس! مبادا که خبرش به گوش کسی برسد!
... و پس از آنکه به گوش همه رسید و بوی گندش بالا گرفت:
ـ اینقدر کشش ندهید بَبَم جان (دانسته به به گویش قزوینی نوشتم)!

خدای نکرده، فکر نکنید همینطوری، اتفاقی بوده و مثلا از دستمان در رفته رکورددار جهان شده ایم! نه اصلا اینطور نیست. در همه ی امور دیگر هم ماشاء الله توی جهان رکورددار هستیم. کافی است به آبادان سری بزنید و ببینید تا چه اندازه آباد شده یا خرمشهر را ببینید که مردمانش تا چه اندازه شادمانند، آنوقت حساب سایر جاها و رکوردهایی که در امور دیگر زده ایم نیز دست تان می آید.

باز هم فکر می کنید از دستمان در رفته رکورددار شده ایم؟ نه جانم! کمی دور و برتان را نگاه کنید. از در و دیوار این مملکت رکورد می بارد:
فرهنگ کهن مان را بنگرید که پیش از آب بستن سدها، همه ی زیرخاکی ها را جاهای دیگر آب می کنند که زیرِ آب گم نشوند یا ستون های باستانی را نگاه کنید؛ هربار باید با دقت آنها را از نو دوباره بشمارید که خدای ناکرده سر از کشور همسایه یا جایی در آنسوی اقیانوس اطلس سر در نیاورد! از آتش سوزی ها و دود راه انداختن توی موزه های پر از زیرخاکی های توی انبارها چپیده شده دیگر هیچ نمی گویم که پس از آتش سوزی نشانی از آنها برجای نمی ماند و خدا را شکر، از اول بسم الله هم کسی آنها را ندیده که ادعایی داشته باشد!

به آسودگی و رفاه مستضعفین نگاه کنید که هر روز هزاران مرتبه خدای بزرگ را شکر می کنند! از شیر با طعم وایتکس گرفته تا تکه ای نان بربری (یا نان پِرپِری) که هر روز اندازه اش کوچک و کوچک تر می شود! مگر این ها رکورد نیست؟! حتا «حبیبان خدا» که خداوند انشاء الله بر عمر پربرکت شان بیفزاید، گاومیش های پیر مقدس هندی را هم وارد می کنند تا اگر خدای ناکرده هوس خوردن گوشت به سرمان زد، از آن بی نصیب نمانیم و چه باک که پس از آن بیماری «تب کنگو» گرفته و به آن جهان رهسپار شویم؛ این هم رکورد دیگری است برای همه ی ما ایرانیان برای شتافتن به «جهان باقی»! چه بهتر از این؟! در آنجا تا چشم کار می کند، گوسپندان هابیل در چمنزارها و سبزه زارهای بهشت پرسه می زنند و کافی است کباب یا هر چیز دیگری اراده کنید تا یکی از آن انبوه حوریان یا غلمان های بهشتی که همیشه در آن چمنزارها و سبزه زارها سرگرم گشت و گذارند، جلویتان سبز شوند و ترتیب کار را بدهند! باور نمی کنید؟ بروید از یکی از آن درویشان و لوطیان که احضار ارواح می کنند، بخواهید تا روح آن خدابیامرز: «ننه علی» را برایتان احضار کند تا ببینید آنجا چه خبر است: هم خودش با یک غلمان گردن کلفت وصلت کرده و هم پسرش که الحمدلله بجای یک حوری، چندین حوری دور وبرش را پر کرده و لحظه ای آرامش نمی گذارند!

دیگر از کجا برایتان بگویم؟ هر سوی ولایت امام زمان که بنگری، رکورد پشت رکورد است که زده می شود. از فراوانی و ارزانی کالاها گرفته تا آزادی بی حد و حصر مسلمین و حتا کُفّار (لعنت الله علیه!)؛ در همه ی این ها رکورددار جهان شده ایم؛ منتها، ببخشید بی ادبی است؛ از عقب!

فکر می کنید دلیل این همه پیشرفت های معکوس چیست؟ حتما خواهید گفت:
دلیل های زیادی دارد! اول از همه رهبری اندیشمند که خدا سایه اش را از سر مسلمین و مقلدین کم نکند و ...

ولی کمی صبر کنید! فکر نمی کنید یک دلیلش این است که هیچکس به کار خود سرگرم نیست؟! مثلا، اگر آن رکورددار پیشین عقبکی دویدن از آلمان دونده بوده، لابد فکر می کنید که مال ما هم حتما دونده بوده که توانسته رکورد جهان را در رشته ی دویدن به عقب بهتر کند؟ نه، بَبَم جان! اشتباه می کنید! رکورددار ما، همین آقایی که عکسش را می بینید، بوکسوری از شهر مقدس مشهد است و این رکورد را با ١۵ دور دویدن به دور «پارک ملّت» آن شهر بدست آورده است. آنجا هم که می بینید گردنش را می مالند، مربوط به پایان مسابقه نیست؛ آغاز آن است!

حتما می خواهید بگویید: این یکی استثنایی است و تا برایتان چند نمونه نیاورم، راضی نمی شوید! به چشم (با گویش گیلکی)! می گویم:
از روضه خوان روی گور که رهبر شده و نقّال که به مقام ریاست جمهوری رسیده تا رمّال که اقتصاددان شده و آفتابه دزد که به گفته ی خودش «امپراتور اقتصادی» شده بگیر و برو جلو! راستی! شغل شریف خود شما چیست؟

با این همه، بازهم فکر می کنید همینطوری الله بختکی رکورددار جهان شده ایم؟

ب. الف. بزرگمهر ١٢ تیر ماه ١٣٩١

||||||||||

ركورد دويدن برعكس دنيا توسط يك بوكسور ايراني شكسته شد. به گزارش ايسنا، ارشاد روح‌بخشيان توانست ركورد برعكس دويدن دنيا را كه در اختيار يك فرد آلماني بود به ميزان ۵ كيلومتر ارتقا دهد.

اين بوكسور مشهدي رينگ اطراف پارك ملت را ١۵ مرتبه به صورت برعكس دويد و در مجموع ركورد ٤۷ كيلومتر و ٢۵٠ متر را براي خود به ثبت رساند.

برگرفته از «ایسنا»


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!