«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ تیر ۲۷, سه‌شنبه

... گفت یک چیزی بگو که بگنجد!


گاهنامه ی «پیک نت» خبری با عنوان «رامین دستگیر شد و جوانفکر در نوبت است، شایعه دستگیری جاسوس های درون حکومتی»* درج نموده که لبخندی تلخ بر لب می آورد. در این خبر همراه با زمزمه ی شایعه، پس از صغرا و کبرای دستگیری این و آن از باند احمدی نژاد ـ مشایی و به شیوه ی «مش قاسم» در «دایی جان ناپلئون» که هربار پس از زمینه چینی، تازه می رسید به آنجا که «... آقا ما در غیاث آباد یک همشهری داشتیم ...»، می نویسد:
«... حتی یکبار هاشمی رفسنجانی حدود یکسال و نیم پیش گفت ”درمیان ما نفوذ شده“. اما در تمام این مدت علی خامنه ای که از پذیرش اشتباهات بزرگی در مخالفت با اصلاحات و روی کار آوردن احمدی نژاد و سرانجام نیز کودتای ٢٢ خرداد مرتکب شد، حاضر نشده این واقعیت را بپذیرد.»**

با خود می اندیشم که بر زبان آوردن سخنی چون ”درمیان ما نفوذ شده“ از زبان کسی که بر پایه نمودها و نشانه های فراوان، بیش از هر جاسوس رسمی یا غیر رسمی دیگری، بازکننده ی پای امپریالیست ها و کارگزارانش در همه ی اندام های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ایران بوده و همچنان هست، دستِ کم خنده دار است؛ کسی که فرزندان و کارگزارانش زیر پوشش بازرگان، استاد دانشگاه و ... بیش ترین و نزدیک ترین پیوندها را با دستگاه های سیاسی ـ امنیتی کشورهای امپریالیستی داشته، برایشان کار چاق می کنند و حتا سپارش های امنیتی ـ سیاسی که گاه در روزنامه هایشان نیز به چاپ می رسد، فراهم می نمایند!

برای رژیمی که همه ی باندهای دزد و آدمکش، از باند احمدی نژاد ـ مشایی گرفته تا خانواده ی هزارفامیل رفسنجانی و بسیاری باندهای کوچک و بزرگ درون و پیرامون آن از مدت ها پیش برای به گفته ی خودشان: «تعامل» با «شیطان بزرگ» شیرجه رفته اند (توجه کنید: نمی گویم، گام برداشته اند!)، کسانی که خود یا اعضای خانواده شان گذرنامه و کارت های تابعیت امریکا و کشورهای اروپایی در جیب داشته و میلیون ها و گاه میلیاردها ثروت و درآمد نفتی و غیرنفتی کشورمان را در بانک های بزرگ همین کشورها برای روز مبادای خود انباشته اند، دیگر چه جایی برای نفوذ دشمن در میان شان مانده است؟! خود همان ها که حاکمیت جمهوری اسلامی در کف شان است، از «اخوان المسلمین» های ایرانی (باند حجتیه) گرفته تا دیگر «کاسبان حبیب خدا» بهترین نفوذی های انگلیس و امریکا و اسراییل هستند!

اندکی اندیشه نیز لازم ندارد! با وجود چنین رژیمی و کارگزارانی آنچنان، دیگر چه نیاز به نفوذ؟! مرغ پخته هم از چنین یاوه ای خنده اش می گیرد!

می ماند، تکلیف ما با «پیک نت» که آدم وامی ماند، چه بگوید! مزدی می ستانی و وظیفه ای انجام می دهی، بماند؛ دستِ کم چیزی سر هم کن که به عقل آدمی بگنجد!

به گنجشک گفتند منار به كونت؛ گفت یك چیزی بگو که بگنجد!

ب. الف. بزرگمهر      ٢۷ تیر ماه ١٣٩١


* پیک نت ٢۷ تیــــــر
**همانجا 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!