«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ خرداد ۱۲, جمعه

رویش نمی شود، بیش تر پرده دری کند!

دادگاه را غیرعلنی کنید تا مسائل را بگویم!

دوازدهمین جلسه دادگاه فساد مالی

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، مه‌آفرید امیرخسروی اولین متهم پرونده فساد مالی اخیر برای بیان آخرین دفاع خود در جایگاه قرار گرفت و اظهار داشت:
پرداخت‌هایی که انجام شده را قبول دارم اما به شرطی که در جلسه گفتم و سایر موارد را قبول ندارم.

وی ادامه داد:
در گروه آریا پول در خزانه متوسط بود و همه پولی که وارد خزانه شده لزوماً پول فروش محصول و تنزیل نبوده است. مجموعه‌ پول‌های گروه فروش ملی، تولید، بازرگانی و بازرگانی سایر شرکت‌ها بوده است. پول‌ها در جاهای مختلف استفاده شده و در سررسید بانک‌ها پرداخت می‌شده است. اگر در سررسید بدهی معوق داشتیم نمی‌توانستیم حد بانکی خود را برقرار کنیم.

متهم گفت:
به محض اینکه اولین بدهی معوق می‌شد، حد بانکی ما هم قطع می‌شد. ما حد اعتباری داشتم و ثبت اعتباری نداشتیم و حد اعتباری نیز هر سال تمدید می‌شد. یک میلیارد دلار خارج از سقف بانکی از سوی ستاد تحریم برای واردات گوشت و روغن قرار بود پرداخت شود که نشد.

وی افزود:
درباره سابقه مسئولیت باید بگوییم یک باند در بانک مرکزی بود و از صدها نفر پول می‌گرفت تا سوء اثر چک را برطرف کند این کار باید به طور قانونی ۵ روزه انجام می‌شد اما تا پول نمی‌دادیم این کار را نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ٨۷ یک ریال هم به سیستم بانکی پرداخت نکرده بودند، گفت:
تمام اسناد مثبته من به بانک مرکزی می‌رفت؛ اما ترتیب اثری داده نمی‌شد. ٣ ماه می‌گذشت که از ارسال مدارک من از سوی بانک ملی و ملت گذشته بود؛ اما تا زمانی که از ما پول نمی‌گرفتند، کاری نمی‌کردند.

مه‌آفرید امیرخسروی ادامه داد:
تمام پول‌هایی که به خارج از کشور فرستادیم، در اختیار سازندگان ماشین آلات است. در بحث گردشگری، بهترین مشاوران دنیا را داشتیم. معاونان من باید به دادگاه بیایند و درباره استراتژی گروه توضیح دهند. قرار بود نیروهای زبده دانشگاه شریف را در اختیار بگیریم. آیا این کارها نشان دهنده فساد است؟ آیا من نمی‌توانستم همان روز جمعه به همراه برادرم فرار کنم؟

وی درباره اینکه سطح زندگی بسیار بالایی دارد،‌ گفت:
وضع زندگی من را با یک دلال بازار مقایسه کنید؛ اگر  زندگی من بالاتر بود، هرچه خواستید بگویید. بروید از خانه و وضع زندگی من فیلم‌برداری کنید و آن را به همه مردم نشان دهید.

متهم درباره سفرهای خارجی خود گفت:
یک بار به ترکیه، یک بار به هنگ‌کنگ، فرانسه، سوئیس و دو بار هم به دوبی رفتم. طلا و جواهر را در هنک‌کنگ برای همسرم خریدم و می‌توانید مبلغ آن را به جای ١٠ میلیارد، ٣٠ میلیارد محاسبه کنید. پول خودم بود و با علاقه برای همسرم خریدم.

متهم ردیف اول پرونده فساد مالی درباره موضوع فرار مالیاتی گفت:
تمام شرکت‌های ما سود داشته و تمام مالیات آنها پرداخت شده است. فکر می‌کنید با اعدام من اصلاح می‌شود یا افراد پشت این موضوع پنهان می‌شوند؟

وی افزود:
اگر به من فرصت دهید، این مجموعه را با ٣۵ هزار اشتغال مستقیم به کشور تحویل می‌دهم و اگر این کار را نکردم، هر کاری خواستید با من بکنید. همه مجموعه‌ها را به تولید و بهره‌برداری می‌رسانم. همه بدهی‌ها را پرداخت می‌کنم و بعد از آن، تمام شرکت‌های گروه آریا را وقف امام رضا کرده و به املاک پدری ‌ام می‌روم.

مه‌آفرید ادامه داد:
آنگونه که گفته‌اند، روحیه من، روحیه جمع کردن ثروت نبوده است؛ وگرنه به راحتی با پشت میز نشستن در یک حجره بازار می‌توانستم سالانه ۵٠٠ میلیارد تومان درآمد داشته باشم.

وی گفت:
من اگر می‌خواستم فرار کنم دست‌تان به من نمی‌رسید. همانطور که دست‌تان به خاوری نرسیده و تا ١٠ سال دیگر هم به او نمی‌رسید. زیرا هم آنهایی که خاوری را فراری دادند، همانها هم اجازه نمی‌دهند که به ایران برگردد.

مه‌آفرید امیرخسروی خاطرنشان کرد:
در روزنامه‌ها به راحتی کد اقتصادی خرید و فروش می‌شود؛ چرا نمی‌روید آنها را بگیرید؟ من می‌دانم چرا این شرکت‌ها برای افراد خاص است. پروژه شیراز ـ بندرعباس را هر مجری غیر از ما قبول کند، حداقل ٨٠٠ میلیارد تومان گرانتر انجام می‌دهد و اگر اینگونه نشد، خودم دستم را قطع خواهم کرد.

وی ادامه داد:
طبیعی است کسانی که پروژه قزوین ـ رشت را ١٠ سال است معطل کرده‌اند و هر سال بودجه گرفته‌اند، نمی‌گذارند ما کار کنیم و دادستانی را هم با خود همراه کرده‌اند.

مه‌آفرید امیرخسروی درباره بانک آریا با بیان اینکه من متقاضی بانک آریا بودم، گفت:
شورای پول و اعتبار مجوز داد و بانک مرکزی هم برای پذیره‌نویسی مجوز صادر کرده است که در ثبت شرکت‌ها متوقف شد. پس بانکی تشکیل نشده است!!!

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا با بیان اینکه درخواست دارم برای روشن شدن افکار عمومی تمام نمایندگان مجلس، استانداران و مدیران کل به دادگاه بیایند و کارهایی که کرده‌ام را بازگو کنند، گفت:
اینگونه نبودم که وقتی من با افراد دست می‌دادم، پول می‌گرفتند بلکه آنها از من پول می‌خواستند.

قاضی سراج گفت:
همانطور که نماینده دادستان در جلسه قبل گفت، در این زمینه ١٦۵ پرونده تشکیل شده و مطمئن باشید همه این افراد به دادگاه خواهند آمد.

مه‌آفرید امیرخسروی با بیان اینکه دادستانی در جهت منافع افرادی که پایه‌های خود را محکم کرده‌اند گام برمی‌دارد، گفت:
من می‌خواستم صداقت دادستانی را بسنجم. چرا آقای «م» دستگیر نشده است؟ مگر شرکت نوین خلیج فارس جزو شرکت‌هایی نبود که با من معامله کرده؟ چرا مدیران آن را دستگیر نمی‌کنید؟ علتش این است که به جاهایی وصل هستند. آقای «د ـ الف» که بزرگترین واردکننده شکر است، مرا تهدید کرده است. آقای «م ـ م» که از من پول گرفته بود و همچنین هیئت مدیره شرکت سیمرغ را چرا دستگیر نمی‌کنید؟

مه‌آفرید امیرخسروی افزود:
جلسه غیر علنی بگذارید تا من مسائل را مطرح کنم. آقایان مسائل را می‌دادند؛ اما نمی‌خواهند پیگیری کنند.

خبرگزاری فارس    هفتم خرداد ماه ١٣٩١

این گزارش از سوی اینجانب تا اندازه ای ویرایش شده است. عنوان و برجسته نمایی ها نیز از آنِ من است.    ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!