«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ خرداد ۳۰, سه‌شنبه

بفرمایید! این هم نوادگان هابیل و قابیل! دسته بیل هم که الحمد لله وارد شده است!

از فرمایشات حکیمانه ی مقام معظم رهبری: «با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد»! 


داوود احمدی‌نژاد برادر رئیس جمهور در حاشیه سفر به شهرستان محمودآباد در مصاحبه  تفصیلی با خبرنگار به سئوالات پاسخ و درباره مسائل و رخدادهای اخیر صحبت‌هایی را بر زبان آورد.

داوود احمدی‌نژاد در ابتدا بیان داشت:
بنده در دفتر بازرسی ریاست جمهوری برای برخی از افرادی که دور و بر رئیس جمهور بودند، مزاحمت ایجاد می‌کردم. همه سعی و تلاش خود را به کار بستند تا مرا از سر راه خود بردارند.

وی افزود: من بارها تذکراتی شفاهی و کتبی درباره تخلفات آقایان را به شخص رئیس جمهور ارائه کردم؛ ولی کسی به حرف من گوش نکرد و الان می‌بینیم که در پرونده‌های بزرگ اختلاس کشور جریان انحرافی نقش اصلی را ایفا می‌کند.

در زمان مسئولیت بازرسی ریاست جمهوری چه اقداماتی را درباره افشای عملکرد افرادی که عنوان می‌کنید به انجام رساندید و عکس‌العمل آنها چه بود؟

داوود احمدی‌نژاد: من مانع اقدامات خلاف آنها بودم و اجازه نمی‌دادم کسی با بودن من خلافی مرتکب شود و همه پرونده‌هایی که امروز در سطح ملی درباره سوء‌استفاده‌های مالی مطرح است از این آدم‌ها سر زده است. من این آدم‌ها رو رصد کردم [با تلسکوپ؟!] و اسنادی به دستم رسیده بود که اینها خلافکار هستند و از این رو مانع دسترسی آنها به منابع کشور بودم، اما اینها دست به دست هم دادند و گزارشی حتی با خانم‌های خودشان علیه من تنظیم کردند [وای از دستِ این خانم ها! همه ی بدبختی های نظام زیر سرِ این ورپریده هاست! اگر کمی حجاب شان را رعایت می کردند ...] و به دست کسی دادند که مرا منصوب کرده بود.

چرا با همه مدارک و اسنادی که شما از خلاف این افراد سراغ داشتید، منصوب‌کننده شما توجهی نکرد؟

داوود احمدی‌نژاد: من بر اساس وظیفه هر مسلمان امر به معروف و نهی از منکر کردم و گفتم که اینها نه تنها به ما بلکه با اسلام، نظام، خدا و پیغمبر مخالفند؛ ولی به حرف من گوش ندادند.

دلیل این بی‌توجهی چه بود؟

داوود احمدی‌نژاد: خداوند برخی از چیزها را برای ما انسان‌ها تحریم کرده است؛ مثلا مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر؛ چون اینها عقل آدم را تا ساعت‌هایی ضایع می‌کند اما خداوند چیزی بدتر از اینها را که همان غرور است، برای ما به شدت تحریم کرده است؛ چرا که غرور مستمر و همیشگی عقل را ضایع می‌کند و آقایان به خاطر غرورشان حرف حق مرا برنتابیدند، نه اینکه حرف حق مرا بلکه حرف همه علما و بزرگان را نیز برنتابیدند.

اگر حرف شما حق و قانونی بود چرا گوش نکردند؟

داوود احمدی‌نژاد: موقعی که انسان از قالب اصلی خود که تواضع است، خارج شود و به غرور برسد، قانون خط قرمز او نیست بلکه این افراد هستند که برای او خط قرمز تلقی می‌شوند؛ در حالی که خط قرمز باید قانون باشد نه افراد و همه افراد باید فدای قانون شوند، نه قانون فدای افراد.

آقای (م ـ ر) گفته است که دوستان ما مشکلات را جار نزنند بلکه به ما اعلام کنند تا رسیدگی کنیم! نظر شما درباره این اظهارنظر چیه؟

داوود احمدی‌نژاد: مقام معظم رهبری می‌فرماید:
«با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد» [می بینید؟ این هم نمونه ای از فرمایشات حکیمانه ی رهبری است!] و حال شما انتظار دارید این آقایان شیشه را پاک کنند؟ اینها خودشان شیشه را کثیف‌ تر می‌کنند [اگر توانستید آن کلاغ داستان هابیل و قابیل را بیابید ...].

در گذشته راجع به شکل‌گیری جریان انحرافی و اهداف آنها در کشور صحبت‌های زیادی کردید، واضح‌تر و روشن‌تر در این باره بفرمایید؟

داوود احمدی‌نژاد: جریان انحرافی که در بدنه دولت نفوذ کرده است، پیشینه روشنی دارند که همان منافقین گذشته هستند و با توبه تاکتیکی به عنوان نفوذی وارد دولت شده‌اند.

اینها هدفی دارند که در واقع هدف آنها این نظام نیست بلکه چیز دیگری را دنبال می‌کنند و در حقیقت این نظام که ریشه در مکتب اسلام و کتب حسینی دارد را نمی‌خواهند بلکه به دنبال مکتب ایرانی هستند و از این روست که به کوروش دامن زده‌اند. اینها اساسا اسلام را قبول ندارند و این ظاهر تسبیح به دست و ریش گذاشتن‌شان نیز یک بازی دیگری است. اگر قرار باشد من رشد در جامعه ایجاد کنم در کنار یک آدم ارزشی چه زن باشد و چه مرد می‌نشینم نه در کنار بی‌هویت‌ها بنشینم و بگویم من خدا رو تو نمایشگاه عکس او دیدم.

در دادگاه تخلفات بیمه از سوی یکی از متهمان این پرونده به نام  (ج ـ الف) عنوان شده که آقای (م ـ ر)  به من گفت که ما داوود احمدی‌نژاد رو کنار زدیم تا بهتر کارمون رو انجام بدیم، علت این کنارزدن چه بود؟

داوود احمدی‌نژاد: همه تحرکات این آقایان را بیان کردم و علت اخراج و بیرون کردن من از بازرسی ریاست جمهوری به دلیل مقابله کردن با این افراد از سوی من بود؛ چون اینها اهداف شومی داشتند. آنها می‌خواستند با یک تک سیاسی در ابتدا و سپس با تک فرهنگی و در نهایت ایجاد فتنه‌ای جدید بالاتر از همه این تک‌ها به مانند گذشتگان خود در سال ٦١ یعنی همان جریان نفاق و در سال ٨٨ با جریان فتنه به مقاصد خود برسند.

چرا متهم فساد مالی این را عنوان کرده است؟

داوود احمدی‌نژاد: این افراد برای اجرای برنامه‌های خود به پول نیاز داشتند که من مانع این کار بودم و برای همین مرا کنار زدند تا بتوانند سوء‌استفاده‌های مالی از بیت‌المال داشته باشند و آن را چپاول کنند و امروز این فسادهای بزرگ مالی کشور برای تامین نیازهای آنها بوده است.

در گذشته عنوان کردید که جریان انحرافی برای مجلس نهم برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ حال با انتخاب نمایندگان و انتخابات در پیش روی ریاست جمهوری اظهارنظر شما چگونه است؟

داوود احمدی‌نژاد: جریان انحرافی آنچه که در مورد مجلس نهم خیز برداشته بودند به آن دست نیافتند و مطمئن باشید تا این ولایت و رهبری و این ملت فهیم هستند آنها در انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز طرفی نمی‌بندند.

درباره فضای ایجاد شده در جامعه و تورم و گرانی که فشار زیادی به مردم وارد کرده به نظرتان ایجاد نارضایتی عمومی نخواهد کرد؟

داوود احمدی‌نژاد: گرانی لجام گسیخته جامعه که برخی از همین عناصر نیز به آن دامن زده‌اند در حال حاضر به این دلیل است که آستانه تحمل و صبر مردم را بشکنند و فضایی که ما باید الان ایجاد کنیم در واقع باید فضایی آرام باشد تا بتوانیم تحریم‌ها را از بین ببریم.

یعنی این افراد در گرانی‌ها نقش داشته‌اند؟

قطعا همینطور است. جریان انحرافی با دو هدف به این گرانی‌ها دامن زده است که همان مشغول‌سازی مردم برای اینکه شیطنت دیگری را تدارک ببینند و بعد هم شکست آستانه تامل [منظور همان تحمل و بردباری است] و صبر مردم است ولی باید کاملا هوشیار باشیم و با توجه به شرایط تحریم همه با هم کمک کنیم تا آرامش در کشور حکمفرما باشد تا این افراد سوء‌استفاده نکنند.

بی‌ثباتی و نوسانات قیمت به نظر شما نباید از سوی دولت کنترل شود و آیا اقدامی صورت می‌گیرد؟

احمدی‌نژاد: گرانی‌ها چند عامل دارد که تحریم و از همه مهم‌تر و بزرگتر از تحریم بی‌کفایتی آقایان است که مثلا می‌گویند پیاز در بندر عباس کیلویی ٩٠ تومان است ولی در تهران ۷٠٠ تومان و آیا مسئولیت تنظیم بازار با شما نیست و نباید شما کنترل بیشتری در قیمت‌ها و بازار داشته باشید.

صحبت پایانی خودتان را بفرمایید؟

داوود احمدی‌نژاد: نابسامانی اقتصادی و گرانی را تجربه کردیم که به دست آنها رقم خورده است. حال فتنه پاییز ٩١ را چگونه خواهید دید. باید آماده دفاع از ارزش‌های خود یعنی انقلاب و رهبری باشیم. در پایان عرض می‌کنم که به اعتقاد من ریشه جریان انحرافی در کاخ سفید است و باید هوشیار باشیم که با چه کسانی طرف حساب هستیم و این شعر رو خطاب به جریان انحرافی می‌گم که:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

«خبرگزاری فارس»

عنوان، زیرعنوان، برجسته نمایی های متن و افزوده های درون [ ] از اینجانب است. متن نوشته را تنها اندکی در نشانه گذاری ها ویرایش نموده ام.     
ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!