«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ خرداد ۲۳, سه‌شنبه

نوبت دزدان و تبهکاران اسلام پناه که می رسد، هیچ شتابی در کار جایز نیست!


رییس «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» درباره روند رسیدگی قوه قضاییه به فساد مالی اخیر و اختلاس در شرکت بیمه ایران، گفت:
من با کسب اطلاعاتی که از شخص رئیس قوه قضاییه و دادستان کشور کردم، به نظر من سنگین ترین کاری که قوه قضاییه دارد رسیدگی به این پرونده ها است. یزدی خاطر نشان کرد: نظر من این است که اصولا یک دوره ریاست قوه قضاییه به این نیست که مسائل جاری کشور را که معمولا دادگستری ها در حال رسیدگی به آن هستند را بخواهند آنان انجام دهند. وی تاکید کرد: مهم این است که در این شرایط استثنایی که پرونده های مهمی وجود دارد، قوه قضاییه چگونه به آن ها رسیدگی و عمل می کند.
...
وی افزود: به طور مثال در زمانی که بنده تصدی ریاست قوه قضاییه را بر عهده داشتم، مسئله کرباسچی مطرح بود و بسیاری معتقد بودند که این پرونده باید خارج از سیستم قضایی باشد و بنده مخالف این مسئله بودم و گفتم باید در داخل قوه قضاییه بررسی شود. یزدی اضافه کرد:
پرونده‌ای که هم اکنون در دست بررسی قوه قضاییه است، خیلی خوب و دقیق بررسی شده تا حقوقی از مردم ضایع نشود [این سخنان در شرایطی بر زبان رانده می شود که برپایه ی مدارک موجود، تبهکاری مالی در خود دستگاه قضایی و از آن میان بویژه در پیوند با دزدی های بزرگ تا اندازه ای رسوا شده است]. 

وی گفت: شتاب زدگی در رسیدگی به پرونده های قضایی بسیار خطرناک است، انصافا این کار را تاكنون انجام نداده‌اند و به صورت تدریجی به پرونده رسیدگی می کنند، در کل من از آن ها راضی هستم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد:
امیدواریم نتیجه پایانی برای عموم مردم راضی كننده باشد و آن بدبینی که بوجود آمده بود، رفع شود.

«ایسنا»

عنوان، برجسته نمایی ها و افزوده ی درون [ ] از آنِ من است. بخشی از این گزارش را نیز پیرایش نموده ام.        ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!