«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ خرداد ۲۰, شنبه

با پول مردم، بر دوش مردم!


نوکیسه‌ها و آقازاده‌های بنز و بی.ام.و سوار را که در طبقه فوقاتی در حال خوردن بستنی طلای هستند

شهرداری تهران، رستوران گردان برج میلاد را به بخش خصوصی اجاره داده است که با سرو غذای فوق العاده گران خود رکورد همه‌ رستوران‌های مجلل و گران‌قیمت را شکسته‌ است.

برج میلاد نام آسمان‌خراشی با ارتفاع ۴۳۵ متری است که در شمال باختری تهران واقع شده است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برجهای دنیا جایگاه نخست را دارد. این سازه به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌آید.

ساخت این برج بیش از ۱۱ سال طول کشید و با بودجه شهرداری تهران که از پول مردم تآمین می‌شود این سازه عظیم ساخته و آماده بهره‌برداری شد.

در گوشه کنار این شهر غول پیکر اگر قدری جستجو کنید،خانواده‌های را می‌یابید که نیازمند نان شب شان هستند و در گوشه دیگر شهر در بلندای ۲۷۶ متری در رستورانی گردان و باشکوه بستنی با روکش طلای خوراکی به قیمت ۴۰۰ هزار تومان سرو می‌شود.

رستوران گردان برج میلاد به گفته مطهر نژاد مدیر عامل برج میلاد تهران مخصوص عده‌ای خاصی از افراد است و قرار نیست تمام مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

چگونگی سرو بستنی‌هایی از طلا نیز خواندنی است:
«گل رخسار»، مسوول رستوران گردان برج میلاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه سرو بستنی طلای کم و بیش ۴۰۰ هزار تومانی از هفته آینده در رستوارن گردان برج میلاد آغاز می‌شود، گفت:
باید بخشی از ظروف این بستنی را از خارج کشور وارد کنیم. وی در ادامه، می‌گوید:
با توجه به اینکه قیمت طلا بالا رفته است این بستنی نیز گران تر شده است.

به گفته ی «گل‌رخسار»، ۲ گرم ۳۰ سوت طلای خوراکی در این بستنی استفاده می‌شود. البته این طلای خوراکی فقط در کشور آلمان تولید می‌شود و باید وارد کشور کنیم. وی درباره طلای خوراکی می‌گوید: این طلا به صورت پودر و برگه است و در کشور از هر دوی آن استفاده خواهیم کرد.

مسئول رستوران گردان برج میلاد با بیان اینکه در سایر کشورها از پودر طلا استفاده می‌شده است، گفت:
ایران دومین کشور است که از برگه طلا استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند بستنی طلا را میل کنند باید یک روز قبل سفارش دهند، گفت:
ساخت این بستنی یک روز طول می‌کشد.

استفاده از این برج فقط مخصوص اعیان و اشراف زاده است و افراد معمولی حتی یک بار هم نمی‌توانند از این رستوران استفاده کنند؛ این در حالی است که هزینه ساخت این برج را مردم پرداخت کرده‌اند.

برگرفته از «خبرگزاری فارس»

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش و پیرایش شده است. عنوان و برجسته نمایی ها نیز از آنِ من است.   ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!