«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ اردیبهشت ۲, شنبه

رضا شهابی و کلیه سندیکالیست های ایرانی زندانی را آزاد کنید!


سازمان های سندیکایی فرانسه: «س.اف.د.ت»، «س.ژ.ت»، «اف.اس.او»، «سولیدر» و «اونسا» محکومیت رضا شهابی به شش سال زندان را محکوم می کنند. دادگاه او را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان و به اتهام « اقدام علیه امنیت ملی» به پنج سال زندان محکوم کرده است. افزون بر آن، او را محکوم کرده اند که مبلغ هفت ملیون تومان کمک مالی به خانواده های کوشندگان کارگری زندانی که از طریق صندوق همبستگی با کارگران جمع آوری شده بود را به صندوق دولت واریز کند. دادگاه همچنین او را به پنج سال ممنوعيت از فعاليت، سخنرانی و مصاحبه، پس از آزادی از زندان نيز محكوم کرده است.

رضا شهابی، خزانه دار سندیکای کارگران شرکت اتوبوس رانی واحد تهران و حومه است. او از چندین بیماری رنج می برد. از چند ماه پیش وضع تندرستی اش در اثر شرایط زندان وخیم تر شده است. او به خاطر محرومیت از مداوا با خطر فلج شدن روبروست. پزشکان بر این باورند که با توجه به دشواری های جسمانی، هر روز زندان برای او مانند شکنجه است.

ما خواهان آزادی بی درنگ او هستیم و براین باوریم که به زندان افکندن این کوشنده ی سندیکایی از ٢٢ ماه پیش و همچنین این محکومیت، ناقض حقوق انسانی و سندیکایی است.

سندیکاهای فرانسه، افزون بر آزادی رضا شهابی، خواهان آزادی بی درنگ همه ی سندیکالیست های زندانی، از آن میان ابراهیم مددی از سندیکای واحد، علی نجاتی از سندیکای نیشکر هفت تپه، بهنام ابراهیم زاده، علی اخوان، محمد جراحی، شاهرخ زمانی، مهرداد امین وزیری، عبدالرضا قنبری (آموزگار محکوم به اعدام)، رسول بداغی (آموزگار) و ... هستند.

چند هفته پیش از برگزاری کنفرانس سازمان جهانی کار در ژنو، این محکومیت، بیش از پیش، سخنرانی های تشنج زدا و آرامش بخش نمایندگان دولت ایران در گردهایی های بین المللی را تحمل ناپذیر می کند؛ به ویژه آنکه این دولت مدعی است در ایران هیچ کارگر و کوشنده ی کارگری در زندان نیست.







CFDT : Philippe Réau,  preau@cfdt.fr
CGT : Jean-François Courbe,  jf.courbe@cgt.fr
FSU : Dominique Giannotti,  dominique.giannotti@fsu.fr
Solidaires : Alain Baron,  contact@solidaires.fr
UNSA : Saïd Darwane,  darwane@unsa.fr

برگردان و پخش از :
«همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران ـ پاریس»
«اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران  در ایران ـ پاریس»

این بیانیه در برخی جاها از سوی اینجانب ویرایش شده است.      ب. الف. بزرگمهر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!