«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ اردیبهشت ۳, یکشنبه

«فروغ دیده و دل» را اینگونه پاس می دارند!


گاهنامه ی چپ نما و مزدور «پیک نت» در یادداشتی با عنوان «اجلاس عبور از بحران در مجمع مصلحت نظام»، با بزرگنمایی و پاسداشت کسی که نقشی به مراتب پلیدتر از وثوق الدوله و قوام السلطنه در تاریخ ایران دارد، نشست مُشتی دروغگو، دزد، خائن به منافع ملی ایران و افزون بر اینها نادان و ناکارآمد را که میهن مان را به گند و پلشتی آلوده اند، همراه با تصویر «فروغ دیده و دل» خود درج نموده که به هیچگونه تفسیر یا توضیح بیش تری نیازمند نیست. بخش عمده ای از این یادداشت سپارشی را در زیر آورده و برخی جاهای آن را برجسته نموده ام.

ب. الف. بزرگمهر     سوم اردی بهشت ماه ١٣٩١

***

«اجلاس عبور از بحران در مجمع مصلحت نظام»

«حضور احمدی نژاد در جلسه روز گذشته مجمع مصلحت نظام به ریاست هاشمی رفسنجانی، تائید دیگری شد بر نقش جدیدی که رفسنجانی از طریق مجمع مصلحت برای عبور جمهوری اسلامی از بحران داخلی و خارجی بر عهده گرفته است. این حضور همچنین نشان داد که احمدی نژاد دیگر در موقعیتی نیست که در 7 سال گذشته بود. کسانی که در روزهای اخیر بعنوان مجریان طرح جدید مذاکرات اتمی و حل بحران داخلی فعال شده اند، همگی در جلسه دیروز حضور موثر داشتند. از حسن روحانی تا علی اکبر ولایتی، از جلیلی دبیر شورای ملی تا علی لاریجانی. احمدی نژاد که عملا از صحنه عملی سیاست ـ بویژه سیاست خارجی ـ کنار گذاشته شده، روز گذشته در این جلسه شرکت کرد و در کنار هاشمی نشست. دیگر از خیزهائی که بنام افشاگری علیه هاشمی برداشته بود خبری نبود. شاید نگاه هاشمی به او، خود بهترین تفسیر در باره مناسبات این دو باشد. آن که بزودی باید کاخ ریاست جمهوری را تخلیه کند و آن که با خونسردی موج ها را از روی سر گذرانده و می گذراند و می ماند تا بموقع دیگران را بدرقه کند.

در اخبار که روز گذشته درباره جلسه مجمع مصلحت مخابره شد، معلوم شد "محمد هاشمی" برادر هاشمی رفسنجانی و رئیس سابق صدا و سیما که دراین دوره عضو مجمع نیست، بعنوان رئیس دفتر هاشمی رفسنجانی در مجمع مشغول به کار شده و در عمل، درجریان همه مسائل است.

هاشمی در این جلسه گفت که امیدوار است حضور احمدی نژاد در جلسات مجمع تداوم پیدا کند. و این یعنی احمدی نژاد در چارچوب مصوبات مجمع مصلحت نظام کنترل شود.

همچنین درجلسه روز گذشته، جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، که مطابق روال منطقی باید در مجلس شورا گزارش بدهد، در جلسه دیروز گزارشی از مذاکرات اخیر اتمی در استانبول با   گروه 1+5 داد. این نیز بدان معناست که جریان مصالحه اتمی نیز از کانال مجمع مصلحت هدایت می شود و معنای عملی آن گفته علی خامنه ای درباره مصوبات این مجمع ... بتدریج از پرده بیرون می آید.

...  سردار سرتیپ صفار هرندی، سردبیر سابق کیهان، اولین وزیر ارشاد کابینه احمدی نژاد و مشاور مطبوعاتی کنونی فرمانده کل سپاه، پس از چند سال حملات تند تبلیغاتی علیه رفسنجانی سر را زیر انداخته و درجلسه روز گذشته مجمع حضور یافت و یک گوشه ای نشست و به حرف بزرگترهای جلسه گوش داد!

برگرفته از «پیک نت»:


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!