«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ فروردین ۲۶, شنبه

روسیه، هند و چین خواستار حل صلح آمیز مساله هسته ای ایران هستند


روسیه، هند و چین منحصرا خواستار حل صلح آمیز مساله هسته ای ایران هستند. این مطلب را «سرگی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، اظهار داشت.

لاوروف در نشست خبری مشترک به همراه وزیران خارجه هند و چین گفت:
«ما موضوع ایران را مورد بحث قرار دادیم. ما بخاطر اوضاع در اطراف ایران که شریک دیرینه ما و عضو تعداد زیادی از اتحادیه های منطقه ای بوده و از جمله دارای مقام ناظر در سازمان همکاری های شانگهای است، جدا نگران هستیم».

وزیر امور خارجه روسیه گفت موضع سه کشور در خصوص مساله هسته ای ایران یکسان است.

لاوروف خاطرنشان کرد:
«ما منحصرا خواستار حل صلح آمیز این مساله بر اساس تصمیمات موجود آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل متحد هستیم و این مواضع در اعلامیه مشترک پایانی ما بازتاب یافته است».

یادآور می شود دور جدید مذاکرات گروه «١+۵» میانجیان حل مساله هسته ای با ایران روز شنبه در استانبول آغاز می شود.

آمریکا و برخی از دیگر کشورهای غربی معتقدند که ایران تحت پوشش برنامه صلح آمیز هسته ای مشغول ساخت سلاح هسته ای است. مقامات ایرانی نیز با رد این اتهامات بارها اعلام کرده اند که برنامه هسته ای این کشور صرفا جهت رفع نیازهای انرژی است.

تعدادی از کشورها و سازمان های بین المللی قطعنامه های گوناگونی در رابطه با مساله ایران صادر کرده و خواستار تامین شفافیت کامل برنامه هسته ای ایران و اثبات ماهیت صرفا صلح آمیز آن هستند. در این قطعنامه ها تحریم هایی علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است. از جمله در رابطه با ایران چهار  قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود دارد که در آنها تحریم هایی علیه این کشور اعمال شده است.

گروه «١+۵» مرکب از ۵ عضو دایمی شورای امنیت و آلمان از سال ٢٠٠٣ ترسایی (١٣٨٢) به همراه آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهان آن است که ایران کارهای مربوط به غنی سازی اورانیوم را که برای رژیم منع گسترش هسته ای خطرساز است، متوقف سازد.

آخرین مذاکرات میان ایران و گروه «١+۵» که روزهای ٢١ و ٢٢ ژانویه در استانبول انجام شد، بدون نتیجه بپایان رسید.

رییس جمهور و اعضای دولت آمریکا گفته اند که هیچگونه سناریوی اقدامات علیه ایران را منتفی نمی دانند؛ اما بر این نکته پافشاری کرده اند که حل دیپلماتیک مساله را ترجیح می دهند. ضمنا هر چه بیشتر مطالبی در این مورد در رسانه ها به چاپ می رسد که آمریکا و اسراییل در حال برنامه ریزی عملیات نظامی علیه ایران هستند.

خبرگزاری «ریا نووستی»، ٢۵ فروردین ماه ١٣٩١

این گزارش از سوی اینجانب ویرایش شده است.       ب. الف. بزرگمهر 

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!