«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۱ فروردین ۱۴, دوشنبه

اگر شکم بزرگی دارید، اینگونه بپوشید!


داشتم دنبال تصویری که در گذشته از «حسن آقا» یا آنگونه که برخی می گویند: «یادگار امام»، می گشتم که از حواس پرتی، صفحه ی «نقشه ی گوگل» (http://maps.google.com/) را گشوده و به چنین نام و نشانی برخوردم:
سید حسن خمینی
Bellevue Gallery Inc
2475 Bellevue Avenue, West Vancouver, BC V7V 1E1, Canada

جایی است در باختر کشور کانادا یا همان «بهشت دزدان ایرانی تبار»، درست نزدیک مرز «شیطان بزرگ» و شهری به نام واشنگتن که آن را با «واشنگتن» اصلی یا همان مرکز اداری «دوزخیان روی زمین» یکی نباید انگاشت. به گمانم درخت سدری هم مانند آنچه که در «بهشت راستین» (؟!) به «بندگان صالح خدا» و «مُستضعفین» یا به گفته ی آن کُرد ایلامی: «مُستعفضین» وعده داده شده نیز در آنجا کاشته اند. هنوز آنچنان سر به آسمان نکشیده که با نمونه ی «آن جهانی» خود همچشمی کند؛ ولی برادران اسلام پناه از کرباسچی گرفته تا خاوری که برای پراکندن تخم اسلام به آنجا کوچ نموده اند، ، همگی با هم در این طرح خداپسندانه سرگرم کارند. اندیشه ی بد به خود راه ندهید؛ خدا خود گواه است که آنها تنها به همین نیّت خیر آنجا رفته اند. اگر تردید دارید از خود خدا بپرسید! بی گفتگو، چنانچه نیّت خیر داشته باشید، پاسخ خود را دریافت خواهید نمود.

نمی دانم در «آن جهان» هم میان «بهشت» و «دوزخ» به این نزدیکی است یا نه و درازای «پل صراط» چه اندازه است؟ ولی، می بینید روی این کره ی خاکی تا چه اندازه مرزشان نزدیک هم است! یک تُک پا آنورتر، «ممالک محروسه شیطان بزرگ» آغاز می شود که بر پایه ی احادیث تازه، دروازه ی دوزخ نیز همانجاست.

به هر رو گمان کنم که این یک «حسن آقا»ی دیگری است از همان تخم و ترکه که مانند بسیاری دیگر از اسلام پناهان و نامجویان گونه های دیگر که گاه تفاوت گوشت کوبیده با گاوگُه* را تشخیص نمی دهند، یک مدرک دانشگاهی هم در پرونده ی خود دارد.

آنچه که دنبالش می گشتم، نیافتم: تصویری بود تمام قد از «یادگار امام» که با تصویرهای برخی از شیخک های کَنداب پارس پهلو می زد. به ناچار تصویر دیگری را جایگزین نمودم که جای آن را نمی گیرد؛ ولی، «کاچی به از هیچی»! جُستار آن هم که چنین اندیشه ای به سرم انداخت، سپارش بهداشتی زیر است که در یکی از خبرگزاری های ایران با عنوان «اگر شکم بزرگی دارید، اینطوری لباس بپوشید!» برای «بهشت نشینان» همین جهان، نوشته شده است:
«قبل از هر توصیه‌ای، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که مد همیشه تغییر می‌کند اما لباسی که اندام شما را به بهترین شکل نشان می‌دهد تغییر زیادی نخواهد کرد.

پوشیدن لباس‌های متناسب با جثه و اندام خودمان، هنری است که همه باید آن را بیاموزیم. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که اندازه‌های طبیعی بدن از چارچوب استاندارد خود خارج ‌شوند و مشکلاتی در پوشیدن لباس‌های دلخواه ایجاد ‌کنند. یکی از این مشکلات، بزرگی شکم و پهلوها و تجمع بیش از حد چربی در این منطقه است.

اگر شما هم از داشتن شکمی بزرگ رنج می‌برید، چاره اول مشکلتان این است که سعی کنید با ورزش و پیاده‌روی روزانه و مستمر، شکمتان را کوچک کنید.

اما چاره دومش این است که موقع لباس پوشیدن، حواس‌تان به توصیه‌های زیر هم باشد ...
بی‌دلیل از مدها پیروی نکنید و توصیه‌های ما را جدی بگیرید:
١ ـ دور پارچه‌ های سنگین (فاستونی، پشمی، فلانل) را خط بکشید و از پارچه‌های سبک با نخ طبیعی و رنگ‌ تیره و مات استفاده کنید.
٢ ـ از پوشیدن هر لباسی که به تن می‌چسبد (جلیقه، لباس‌های اندامی، تی‌شرت‌های تنگ، لباس‌های کاموایی دستباف و سفت و پیراهن‌های آستین‌کوتاه تنگ) خودداری کنید. 
٣ ـ لباس‌های گشاد و تیره بپوشید. رنگ تیره، اندام را کوچک‌تر نشان می‌‌دهد. ضمن آنکه لباس گشاد، بزرگی شکم را پنهان می‌کند. 
٤ ـ از پوشیدن لباس‌هایی که راه‌های افقی دارند، بپرهیزید و برعکس، از لباس‌هایی که راه‌های عمودی و ریز دارند، استفاده کنید. 
۵ ـ شلوار را روی شکم تان نیاورید. 
٦ ـ از شلوارهای تنگ و باریک استفاده نکنید و برعکس از شلوارهای دمپا استفاده کنید که انتهای آن از زانو به پایین به تدریج گشاد می‌شود. 
۷ ـ کمربند شلوار را پهن انتخاب نکنید و هیچ‌گاه آن را بالای شکم یا زیرشکم نبندید بلکه دقیقا روی شکم ببندید. 
٨ ـ شلوار جینی انتخاب کنید که سایز آن از اندازه واقعی‌تان یک سایز بزرگ‌تر باشد. در این صورت، به راحتی دور کمرتان قرار گرفته و شکم شما را می‌پوشاند. 
٩ ـ صاف بایستید. قدتان کوتاه باشد یا بلند، مدل ایستادن شما روی فرم بدن و چگونگی ایستادن لباس روی آن تاثیر دارد» (خاستگاه: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان، شنبه ١٢ فروردين ١٣٩١)

می بینید؟ «یادگار امام» نه تنها این سپارش ها را به گوش جان شنیده و به آن ها عمل نموده که از آنها فراتر نیز رفته است. وی حتا نیازمند پوشیدن شلوار جین یا اصولا هر شلوار دیگری نیز نیست و هیچگونه کمربندی نیز لازم ندارد؛ اینگونه وی بهتر نیز نفس می کشد!

ـ ... دو رکعت نماز صبح می خوانم قربتا الی الله!

ب. الف. بزرگمهر       ١۵ فروردین ماه ١٣٩١

* پیشوند «گاو» را یا سودبری از دستور زبان گیلکی به آن افزودم تا برخی کسانی که گویا هیچ نمی ریسند، آزرده نشوند!
  
عکس های دیگری از «حسن آقا» 

«یادگار امام» پیش از آنکه لنگه در را ببندند از آنجا بیرون آمده بود!
«یادگار امام» در مراسم عزاداری!
«یادگار امام» یله داده، دعا می خوانند!
در خانه، دیگر نیازی به گوش سپردن سپارش های بهداشتی نیست!


هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!