«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ مهر ۴, دوشنبه

از کارگران میهن مان از هرباره پشتیبانی کنیم!

خبر تکمیلی اعتصاب و تجمع شش هزار نفره کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به «اتحادیه آزاد کارگران ایران»، امروز ۳/۷/۹۰  راس ساعت ۸ صبح و همراه با حضور کارگران روزکار و طبق روال اعتصابهای گذشته، کارگران شیفت شبکار از شب قبل در مجتمع مانده و با همراهی نفرات شیفت صبحکار و روزکار، پس از ثبت کارت ساعت خود، از مقابل «اتاق ساعت» به طرف ساختمان مرکزی مجتمع پتروشیمی بندرامام حرکت کرده و در میدان روبروی این ساختمان با تجمع بی سابقه شش هزار نفره اعتصاب را آغاز کردند. بنا بر این گزارش در حالیکه امروز و به نحو بی سابقه ای بیش از شش هزار نفر از کارگران بطور یکپارچه و متحدانه ای در مقابل دفتر مرکزی این مجتمع پتروشمی دست به تجمع زده بودند، کلیه واحدهای مجمتع پتروشیمی بندر امام خالی از کارگران بود و تمامی کارهای تعمیراتی و سرویسهای جانبی نیز به طور کامل تعطیل بود. اعتصاب متحدانه کارگران این مجتمع در حالی از صبح امروز  آغاز شده است که قرار بود از دهم مهر ماه واحد «پی وی سی» (pvc) این مجتمع از سرویس خارج و تعمیرات اساسی آن شروع گردد که با شروع این اعتصاب، این امر بلاتکلیف مانده است. کارگران این مجتمع اعلام کرده اند، اعتصاب تا خواباندن کامل و از سرویس خارج شدن کامل دیگر واحدهای مجتمع ادامه خواهد داشت.

بنا بر اظهار کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام در طول اعتصاب و تجمع و راهپیمایی امروز، ماموران حراست کارخانه کاملا خود را از کارگران کنار کشیده بودند و در حالی که کارگران اقدام به دادن شعار و راهپیمایی می کردند، هیچگونه مداخله ای نکردند.

امروز، علاوه بر کارگران مجتمع پتروشیمی بندر امام ، کارگران سایر  مجتمع های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر از جمله اروند، امیرکبیر و تندگویان نیز از ساعات اولیه صبح امروز  سوم مهر ماه اعتصاب خود را همزمان با کارگران پتروشیمی بندرامام شروع کردند و قرار است فردا چهارم مهر ماه کارگران اعتصابی تمامی این پتروشیمی ها از مجتمع های خود خارج و به طرف پتروشیمی بندرامام حرکت کرده و به کارگران اعتصابی مجتمع پتروشیمی بندرامام بپیوندند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- سوم مهر ماه ۱۳۹۰

www.etehadyh.com
k.ekhraji@gmail.com

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!