«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

یک توضیح بایسته


در یک جستجوی اینترنتی، به نام «بهزاد بزرگمهر» به عنوان یکی از اعضای «هیات تحریریه» خبرنامه ای به نام «آفتاب» در پیوند زیر برخوردم:

گرچه با نام «بهزاد بزرگمهر» (نام اصلی یا مستعار؟) در اینترنت، دستِ کم دو نفر دیگر نیز جز خودم که سوار خر ملانصرالدین شده ام، یافت می شوند، می پندارم، نام یاد شده به عنوان عضو «هیات تحریریه» اشاره به نام مستعار اینجانب دارد. این خبرنامه، پیش از این چند نوشته ای از اینجانب را برگرفته از تارنگاشت «فرهنگ توسعه» که مدت درازی است از فعالیتش جلوگیری شده، در تارنگاشت خود درج نموده بود. شاید یکبار نیز یکی از نوشتارهایم را مستقیما به نشانی ای ـ میل خبرنامه ی یاد شده فرستاده باشم. با این همه، دیدن نام خود (گرچه همواره زیر نوشته هایم «ب. الف. بزرگمهر» امضاء می کنم) به عنوان یکی از اعضای «هیات تحریریه» آن خبرنامه، شگفتی و آشفتگی مرا برانگیخت. نمی دانم چه انگیزه ای از چنین کاری داشته اند؛ ولی به هر رو، آن را کاری نادرست و ناشایست می دانم.

همینجا اعلام می کنم که اینجانب، تاکنون عضو «هیات تحریریه» این خبرنامه و هیچ خبرنامه، گاهنامه یا تارنگاشت دیگری نبوده و نیستم و از آن مهم تر، تاکنون هیچگاه از راه نوشتن یادداشت ها و نوشتارهایم، دیناری درآمد نداشته ام؛ گرچه از چنین امکانی برخوردار بوده و هستم!

ب. الف. بزرگمهر      پنجم شهریور ۱۳۹۰

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!