«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

ریدن از شما، بقیه اش با ما!

نامه صنف آفتابه سازان به رييس جمهور

با سلام!

من صنعتكاری هستم كه سالهاست در خدمت این مرز و بوم مشغول به كارم و با ساخت انواع آفتابه به چرخش چرخ صنعت این كشور كمك میكنم. آقای احمدی نژاد از شما به عنوان یك رییس جمهور (كه حتما تا به حال مشتری یكی از آفتابه های من بوده اید) تقاضا می كنم كه به صنعت آفتابه سازی این كشور كمك كنید. چون آفتابه سازان هم اكنون نیازمند یاری سبز شما هستند. من وقتی در جوانی خواستم مشغول به كاری شوم پدرم نصیحتم كرد و گفت:
«پسرم نون تو آفتابه است! مسلمونا سه برابر حجم مغزشون می رینند و به این وسیله نیاز دارن،‌ از همه مهمتر چینی ها چون از آفتابه استفاده نمی كنن و نمی سازنش، تو هم بدون هیچ ریسكی می تونی به این كار مشغول بشی» من هم پس از این نصیحت پدرم مشغول به خدمت جامعه مسلمین شدم. از همه مهم تر اینكه با توجه به شعار دولت مبنی بر نوآوری و شكوفایی ملی، شركت «یاران آفتابه» ما هم برای ایجاد نوآوری به دست نیروهای بومی اقدام به ساخت آفتابه هایی به رنگ سبز فسفری كرده و نیز برای نیل به شكوفایی ملی از این پس بر روی آفتابه های خود شكوفه هایی حك كردیم كه در وسط آن نوشته شده بود «ملی» تا بدین وسیله ما هم به نوبه خود در نوآوری و شكوفایی ملی سهمی داشته باشیم. اما چند وقتیست كه این صنعت مظلوم تحت شعاع واردات بی رویه كالاهای مشابه خود از كشور چین (این چشم بربری های كمونیست لاییك از خدا بی خبر) قرار گرفته، بطوریكه هم دارای قیمت پایین و هم دارای امكانات بیشتر می باشند. برای مثال به تبلیغات زیر كه مربوط به شركت چینی است توجه فرمایید:
 
آفتابه ژینگ فو، یار همیشگی و محرم اسرار شما در تنهایی
۱ ـ قابلیت اتصال به كامپیوتر با كابل «یو. اس. ب.» (USB )
۲ ـ نصب آسان بر روی ویندوز ایكس پی و ویستا (پلاگ اند پلی)
۳ ـ پخش آهنگهای دلخواه در هنگام خلا
۴ ـ حافظه داخلی ۱۲۸و ۲۵۶ مگابایتی
۵ ـ قفل كودك
۶ ـ دارای نمایشگر رنگی همراه با هشدارهای صوتی و تصویری زیر:
* فكر نكن زور بزن (هوشمند)
* آفتابه خالیه
* آب داغه نسوزی ! (سنسور دما)
* تو میتونی، بیشتر زور بزن (مخصوص بیماران یبوستی)
* و ...
در طرحها و رنگهای مختلف فقط ۵۰۰ تومان !

در آخر من از طرف صنف آفتابه سازان از شما خواهش میكنم كه با بستن مالیات مضاعف بر شركت های فلاش تانك سازی و جلوگیری از ورود اقلام مشابه آفتابه چینی ما را در این امر مهم یاری فرمایید. در ضمن یادآور می شود كه شركت «یاران آفتابه» هیچ گونه شعبه دیگری ندارد و با شعار «ریدن از شما، بقیه اش با ما» آماده عقد قرار داد با كلیه ارگانهای دولتی می باشد.

http://www.tipf.info/tanz.htm

این نوشتار در برخی جاها از سوی اینجانب ویرایش شده است.       ب. الف. بزرگمهر

پیوست:

هوشیار گرامی!

برایم پیوند (لینک) تارنوشت خود را در بخش «اظهارنظرها»ی تارنوشتم فرستاده بودید. می دانید که تنها درج یک پیوند در چنان بخشی که برای اظهار نظر و انتقاد درست شده، چندان معنایی ندارد. به بخش «طنز» تارنوشت شما سری زدم و طنز «نامه صنف آفتابه سازان به رييس جمهور» را بسیار زیبا یافتم. همین امروز عصر این طنز را با کمی ویرایش در تارنوشتم با عنوان دیگری که از متن نوشته برگزیده ام، درج می کنم. بسیار زیبا و کوبنده بود.

انتقادی هم دارم. می پندارم آدم هایی که می توانند چنان طنزهایی را بنویسند، نیازی به کاربرد ناسزای بیجا به باورهای مذهبی مردم ندارند. من هم به طنز دلبستگی دارم. بیاییم، به عنوان نمونه، عبیدزاکانی را سرمشق خود قرار دهیم که ناسزاهایش نیز بجاست!

با توجه به آنکه بخت سر زدنِ منظم به همه ی تارنوشت ها را ندارم، از دریافت گهگاهی نوشتارها بویژه در زمینه ی طنز خرسند خواهم شد.

برایتان کامیابی های بیش تر و کار بیش تر در زمینه ی طنز هدفمند اجتماعی آرزومندم.

با مهر بهزاد (ب. الف. بزرگمهر)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!