«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۹ خرداد ۲۶, چهارشنبه

در برابر حس عدالت‌خواهی این زن جسور و سازش‌ناپذیر تعظیم می‌کنم!


جایزه صلح اتریش برای شیرین عبادی

شیرین عبادی
خانم عبادی گفت جایزه را به تمام فعالان حقوق بشر در ایران‌ تقدیم می‌کند
شیرین عبادی بامداد سه‌شنبه (۱۵ ژوئن) طی مراسمی در پارلمان اتریش جایزه فلیکس آرماکورا، نشان اصلی دفاع از حقوق بشر کشور اتریش را دریافت کرد.
شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۰۳، جایزه مخصوص حقوق بشر اتریش را از دست یوزف پرول، معاون اول صدراعظم این کشور دریافت کرد.
دکتر اورسولا پلاسنیک، وزیر خارجه پیشین و نماینده کنونی پارلمان اتریش، در نطقی در بزرگداشت خانم عبادی گفت: "در برابر حس عدالت‌خواهی این زن جسور و سازش‌ناپذیر تعظیم می‌کنم."
هنگام اعطای جایزه به خانم عبادی تأکید شد که این حقوقدان ایرانی در جهت بهبود وضعیت حقوقی زنان و کودکان ایرانی گام‌هایی ارزنده برداشته است.
خانم عبادی در سپاس گفت: "این جایزه را به تمام فعالان حقوق بشر در ایران‌، به ویژه به همکار دربندم خانم نرگس محمدی تقدیم می‌کنم."
او سپس در قدردانی افزود: "این جایزه موضع و ارادۀ ما را در دفاع از حقوق بشر تقویت خواهد کرد."
خانم عبادی در سخنرانی خود در برابر نمایندگان پارلمان اتریش تصویری غم‌انگیز از شرایط سیاسی ایران ترسیم کرد.
خانم عبادی گفت: "از آغاز دور دوم زمامداری محمود احمدی‌نژاد، وضعیت حقوق بشر به مراتب بدتر شده است. بیش از ۸۰۰ نفر به خاطر اتهامات سیاسی در زندان هستند. اخیرا هشت زندانی سیاسی که بیشتر آنها از اقلیت‌های قومی بودند، اعدام شدند."
شامگاه سه‌شنبه (۱۵ ژوئن) شیرین عبادی به دعوت "جامعه سیاست خارجی و سازمان ملل" نطقی ایراد خواهد کرد.
به گزارش رسانه‌های جمعی اتریش خانم عبادی به خاطر اختناق و فشار بر اصلاح‌طلبان در ایران، در حال حاضر به حال تبعید در کشورهای غربی زندگی می‌کند.
بیشتر رسانه‌ها اشاره کرده‌اند که همسر خانم عبادی زیر فشار مأموران جمهوری اسلامی اخیرا در تلویزیون دولتی ایران ظاهر شد و اتهاماتی به خانم عبادی وارد کرد.
جایزه حقوق بشر اتریش که از سال ۲۰۰۵ اعطا می شود به نام فلیکس ارماکورا خوانده شده است. فلیکس ارماکورا (۱۹۲۳ – ۱۹۹۵) سیاستمدار اتریشی از مدافعان سرسخت حقوق بشر و حقوق اقوام بود.
برگرفته از تارنگاشت «بی بی سی»

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!