«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۲, یکشنبه

به مناسبت روز جهانی کارگر: «قطعنامه مشترک سندیکاها و تشکل های مستقل کارگری»



حزب توده ایران حزب ـ طبقه کارگر ایران ـ حمایت قاطع و همه جانبه خود را از سندیکاها و تشکل های مستقل و همه گونه فعالیت موثر و سازنده در راه احیای حقوق سندیکای زحمتکشان اعلام می کند و بار دیگر بر عزم راسخ خود در پیکار برای تامین منافع طبقه کارگر و دیگر زحمتکشان تاکید می کند.

درود آتشین به جنبش کارگری ـ سندیکایی ایران!
مستحکم باد پیوند جنبش کارگری با جنبش سراسری ضد استبدادی!

***

تعدادی از سندیکاهای و تشکل های مستقل کارگری به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر، با صدور یک قطع نامه مشترک، خواست های مبرم طبقه کارگر و دیگر زحمتکشان میهن ما را اعلام داشتند.
 
پایگاه اینترنتی سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه متن این قطع نامه مشترک را انتشار داده است.
در مقدمه قطع نامه می خوانیم: 
«اول ماه مه روز همبستگی بین المللی طبقه کارگر و روز اعتراض جهانی کارگران به فقر و فلاکت و نابرابری است. در این روز میلیون ها کارگر در سراسر جهان دست از کار می کشند، خیابان ها را به تسخیر خود در می آورند و با اعلام خشم و انزجار از مصائب بی شماری که نظام سرمایه داری بر بشریت تحمیل کرده است، رهایی از ستم و برپایی دنیایی بهتر را فریاد می زنند... در ایران هم اکنون بسیاری از کارگران برگزار کننده مراسم اول ماه مه سال ۸۸ یا به زندان محکوم شده اند و یا در معرض صدور احکام سنگین قضایی قرار دارند و ده ها تن از فعالان و رهبران کارگری به جرم برپایی تشکل های کارگری و دفاع از حقوق انسانی شان در زندان ها بسر می برند... ما کارگران ایران در انقلاب بهمن ۵۷ و سال های اخیر نشان دادیم تاب تحمل این همه فلاکت و بی حقوقی را نخواهیم آورد و علی رغم زندان و سرکوب، پیشاپیش عموم مردم ایران در مقابل لگد مال شدن بدیهی ترین حقوق انسانی خود ایستادگی خواهیم کرد... ما تولید کنندگان اصلی تمام ثروت ها و نعمات موجود در جامعه هستیم و داشتن یک زندگی مطابق با بالاترین استانداردهای زندگی بشر امروز را حق مسلم خود و عموم توده های مردم ایران می دانیم.»

در ادامه خواست های مبرم و اصلی زحمتکشان در ۱۵ بند به شرح زیر مورد تاکید و پافشاری قرار گرفته است که برخی از آنها عبارتند: برپایی تشکل های مستقل... اعتصاب، اعتراض، راه پیمایی، تجمع و آزادی بیان حق مسلم ماست، ما طرح قطع یارانه ها (هدفمند کردن یارانه ها) و حداقل دستمزد ۳۰۳ هزار تومانی را تحمیل مرگ تدریجی بر میلیون ها خانواده کارگری می دانیم و خواهان توقف فوری طرح قطع یارانه ها و افزایش دستمزدها به یک میلیون تومان هستیم، دستمزدهای معوقه کارگران باید فورا و بی هیچ عذر و بهانه ای پرداخت شود...، اخراج و بیکارسازی کارگران به هر بهانه ای باید متوقف گردد... ما خواهان محو قراردادهای موقت و سفید امضاء، تامین امنیت شغلی کارگران و تمامی مزد بگیران... هستیم، ما خواهان لغو مجازات اعدام و آزادی فوری و بدون قید و شرط ابراهیم مددی، منصور اسالو، علی نجاتی و کلیه فعالان کارگری و دیگر جنبش های اجتماعی و اعتراضی از زندان و توقف پیگردهای قضایی علیه آنان هستیم، ما ضمن محکوم کردن هرگونه تعرض به اعتراضات کارگری و اعتراضات مردم، اعتراض به هر گونه بی حقوقی و ابراز عقیده را حق مسلم و خدشه ناپذیر کارگران و عموم مردم می دانیم، ما خواهان لغو کلیه قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان و تضمین برابری کامل و بی قید و شرط حقوق زنان ومردان در تمامی عرصه های زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و خانوادگی هستیم، ما خواهان برخورداری تمامی بازنشستگان از یک زندگی مرفه و بدون دغدغه اقتصادی... و بهره مندی آنان از تامین اجتماعی و خدمات درمانی هستیم، کار کودکان باید محو گردد... ما بدینوسیله پشتیبانی خود را از تمامی جنبش های اجتماعی آزادیخواهانه اعلام می داریم و دستگیری، محاکمه و به زندان افکندن فعالان این جنبش ها را قویا محکوم می کنیم، ما بخشی از کارگران جهان هستیم و اخراج و تحمیل هر گونه تبعیض برکارگران مهاجر افغانی و سایر ملیت ها را به هر بهانه ای محکوم می کنیم، ما ضمن قدر دانی از تمامی حمایت های بین المللی از مبارزات کارگران در ایران و حمایت از اعتراضات و خواسته های کارگران در سراسر جهان خود را متحد آنان می دانیم و بیش از هر زمان دیگری برهمبستگی بین المللی کارگران برای رهایی از مشقات نظام سرمایه داری تاکید می کنیم، اول ماه مه باید تعطیل رسمی اعلام گردد و در تقویم رسمی کشور گنجانده شود و هرگونه ممنوعیت و محدودیت برگزاری مراسم این روز ملغی گردد... .
 
در خاتمه نیز قطع نامه مشترک با شعار«زنده باد اول ماه مه» و «زنده باد همبستگی بین المللی کارگران» پایان می پذیرد.

قطعنامه مشترک توسط ده سندیکا و تشکل مستقل کارگران و زحمتکشان از جمله مانند، سندیکای کارگران شرکت واحد، سندیکای کارگران نقاش، هیات بازگشایی سندیکای فلزکار و مکانیک، انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه، شورای زنان و نیز چهار تشکل دیگر امضاء شده و انتشار یافته است!
 
حزب توده ایران ـ حزب طبقه کارگر ایران ـ حمایت قاطع و همه جانبه خود را از سندیکاها و تشکل های مستقل و همه گونه فعالیت موثر و سازنده در راه احیای حقوق سندیکای زحمتکشان اعلام می کند و بار دیگر بر عزم راسخ خود در پیکار برای تامین منافع طبقه کارگر و دیگر زحمتکشان تاکید می کند.

درود آتشین به جنبش کارگری ـ سندیکایی ایران!
مستحکم باد پیوند جنبش کارگری با جنبش سراسری ضد استبدادی!
 

تارنگاشت حزب توده ایران
۷ اردیبهشت ۱۳۸۹
۲۷ آوریل ۲۰۱۰


http://tudehpartyiran.org/detail.asp?id=1052



هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!