«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

زجرکش کردن به شیوه کارتاژها و رُم باستان!



گزارشی از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

هادی(همایون) عابد با خدا زندانی سیاسی دهۀ ۱۳۶۰ که در اثر شلیک گلوله دچار قطع نخاع می باشد، پس از ۳ ماه مرخصی استعلاجی روز ۱۳ اردیبهشت مجددا به زندان رشت بازگردانده شد.

زندانی سیاسی هادی عابد با خدا ۵۰ سال از روز ۱۳ اردیبهشت ماه به زندان رشت منتقل شده است. آقای عابد با خدا دچار قطع نخاع و قادر به حرکت نیست و فقط با صندلی چرخدار و کمک شخص همراه می تواند جابجا شود. او همچنین قادر به انجام کارهای شخصی خود نیست. زندانی سیاسی عابد باخدا به دلیل شرایط حاد جسمی در بهداری زندان و در کنار زندانیان معتاد تازه دستگیر شده نگهداری می شود. شرایط نگهداری او در بهداری زندان قرون وسطایی و غیر انسانی است.

رییس زندان، پزشک زندان و قاضی پرونده بر عدم تحمل حبس این زندانی سیاسی تاکید دارند ولی مامورین وزارت اطلاعات و دادستان انقلاب رشت از آزادی او خودداری می کنند. زندانی سیاسی هادی عابد با خدا علاوه بر قطع نخاع، قادر به ادرار طبیعی نیست و از طریق سوند باید صورت گیرد. او همچنین از ناراحتی حاد قلب و عروق رنج می برد.

لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی هادی(همایون) عابد با خدا در شعبۀ ۲ دادگاه انقلاب به ۲ سال زندان محکوم شده است و در تاریخ ۱۷ آبان ماه دستگیر و به زندان مرکزی رشت منتقل شد. او همچنین در دهۀ ۱۳۶۰ به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق چند سال در زندانهای اوین و قزل الحصار تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بسر برد. پاسداران هنگامی که قصد دستگیری او را داشتند، بسوی وی شلیک کردند که در اثر اصابت گلوله، باعث قطع نخاع او شد. قطع نخاع او باعث شده که تعدادی از اندامهایش بطور طبیعی عمل خود را نتوانند انجام دهند که از جملۀ آنها راه رفتن، مثانه (با سوند ) و کلیه و دستگاه گوارشی او بشدت آسیب دیده است.

برادر او هرمز عابد باخدا در دهۀ ۱۳۶۰ بخاطر هواداری از سازمان مجاهدین در زندان اعدام شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری افراد بی گناه که قادر به حرکت نیستند و در شرایط حاد جسمی بسر می برند و نگهداری آنها در زندان با شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
ـ کمیساریای عالی حقوق بشر
ـ کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
ـ سازمان عفو بین الملل
ـ سازمان دیدبان حقوق بشر

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!