«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

اعتصاب همگانی در شهرهای کردستان ایران



اعتصاب امروز در مناطق کردنشین در راستا و چارچوب مقاومت و مقابله سراسری مردم علیه دولت کودتا می گنجد و از پشتیبانی همه مردم و احزاب ملی، انقلابی و ترقی خواه ایران برخوردار است.
 
درود بر مردم کرد و همه مردم دلیر ایران!
 
با تشدید مبارزه و اتحاد عمل به مبارزه با دولت کودتا ادامه دهیم!

از نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در بسیاری از شهرهای مناطق کردنشین کشور در اعتراض به تشدید فشارها و اعدام پنج زندانی سیاسی مردم دست به اعتصاب زده و فروشگاه ها و اماکن عمومی در حالت تعطیل قرار دارد.
 
در شهرهای مهاباد، سنندج، مریوان، کامیاران، سقز، بوکان و اشنویه بازار تعطیل و ادارات اغلب به صورت نیمه تعطیل در آمده اند. در شهر کامیاران مردم شجاع شهر مدارس را نیز تعطیل کرده و یاد زندانیان اعدام شده خصوصا فرزاد کمانگر را گرامی داشتند.
 
اخبار و گزارشات موثق حاکی از تشدید جو پلیسی ـ امنیتی در مناطق کرد نشین است. به گزارش هرانا در شهر کامیاران یگان های ویژه ضد شورش سپاه پاسداران در شهر مستقر شده و به تهدید علنی مردم پرداختند. همچنین صدها نیروی سرکوبگر بسیج به صورت کاروان های نظامی در امتداد جاده کامیاران ـ مریوان در روستاهای این نواحی استقرار یافته و در برخی مکان ها دست به ایجاد سنگر زده اند. شهر سنندج مرکز استان کردستان نیز به شدت متشنج بوده و انبوهی از نیروهای تا بن دندان مسلح سپاه در خیابان ها به گشت زنی مشغول هستند.
 
در شهر مهاباد که مردم به صورت گسترده در اعتصاب شرکت نموده اند، واحدهای مسلح سپاه و بسیج در نقاط کلیدی شهر استقرار یافته و با بازرسی جو رعب و وحشت ایجاد کرده اند!
 
تاکنون در شهر مریوان پانزده فعال جنبش دانشجویی توسط ماموران امنیتی بازداشت شده اند. بعلاوه گزارشات دیگر از بازداشت افرادی در شهرهای سقز، بانه و مهاباد حکایت می کند.
 
حضور پرشور مردم بویژه جوانان و دانشجویان در این حرکت مردمی گواه دیگری است بر این حقیقت که جنبش مردمی برضد استبداد ولایی و برکناری دولت ضد ملی احمدی نژاد از ژرفای اجتماعی نیرومندی برخوردار است و این جنبش ریشه دار ملی را نمی توان با ارعاب و خشونت سرکوب و نابود ساخت. اعتصاب امروز در مناطق کردنشین بار دیگر ضرورت پیوند هر چه ژرف تر جنبش سراسری با مبارزات ملی، قومی، کارگری و دانشجویی و زنان را به اثبات می رساند.
 
جنبش ملی برای الغای ستم ملی، در صورت پیوند با مبارزات سراسری ضد استبدادی، نیرو، امکان و قدرت مانور جنبش مردمی در مبارزه با استبداد و ارتجاع را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.
 
می باید بطور خستگی ناپذیر در این راه تلاش کرد.
 
حزب توده ایران با تمام توان در کنار مردم کرد و دیگر خلق های ایران برای الغای ستم ملی و کسب حقوق برابر ایستاده و خواهد ایستاد. مبارزه مردم کردستان بخش جدایی ناپذیر مبارزه مردم ایران برضد استبداد و ارتجاع است.
اعتصاب امروز در مناطق کردنشین در راستا و چارچوب مقاومت و مقابله سراسری مردم علیه دولت کودتا می گنجد و از پشتیبانی همه مردم و احزاب ملی، انقلابی و ترقی خواه ایران برخوردار است.
 
درود بر مردم کرد و همه مردم دلیر ایران!
 
با تشدید مبارزه و اتحاد عمل به مبارزه با دولت کودتا ادامه دهیم!

سایت حزب توده ایران
۲٣ ارديبهشت ۱٣٨۹ - ۱٣ می ۲۰۱۰

برگرفته از تارنگاشت حزب توده ایران
http://tudehpartyiran.org/detail.asp?id=1071

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!