«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

ازکوزه همان برون تراود که در اوست!

نمونه ای از سیاست فرصت جویانه کشور چین در همسویی با سیاست های امپریالیستی!

در شرایطی که همه زمینه های لازم، بویژه با همکاری نیروهای بورژوا ـ لیبرال ایرانی تبار درون و بیرون ایران (مسلمان یا نامسلمان بودن شان کوچک ترین اهمیتی ندارد!)، برای برداشتن گام های بعدی و پیاده نمودن سیاست های امپریالیستی در میهن مان و منطقه نفت خیز خاورمیانه، با کامیابی فراهم شده و می شود و کوته بینی نیروهای انحصار جوی درون و پیرامون حاکمیت ایران بر هرج و مرج بیشتر و بی ثباتی بیش از پیش اوضاع می افزاید، سیاست فرصت جویانه کشور چین در همسویی با سیاست های امپریالیستی، بویژه برای چپ راستین، درخور درنگ است؛ گرچه «ازکوزه همان برون تراود که در اوست!».

به گزارش رسانه وابسته به امپریالیسم بی بی سی:
«اعضای شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه روز جمعه، ۲۷ نوامبر (۶ آذرماه)، قطعنامه پیشنهادی محکومیت ایران به خاطر فعالیت مخفیانه در ساخت یک مرکز غنی سازی اورانیوم را با اکثریت آرا تصویب کردند و از این کشور خواستند تا ساخت و ساز در این طرح را فورا متوقف کند.
...
ایران این قطعنامه را رد کرده و برخی مقام های ایران بحث کاهش همکاری ها با آژانس بین المللی انرژی اتمی و حتی خروج از معاهده ان پی تی (پیمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای) را مطرح کرده اند.

علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز هشدار داده بود که در صورت تصویب این قطعنامه، ایران همکاری های خود با آژانس را به حداقل کاهش خواهد داد اما در عین حال تاکید کرده بود که این اقدام آژانس باعث خروج جمهوری اسلامی از پیمان منع گسترش جنگ افزارهای هسته ای نخواهد شد.

از سی و پنج کشور عضو شورای حکام، بیست و پنج کشور به این پیش نویس رای مثبت، سه کشور رای منفی و شش عضو دیگر رای ممتنع دادند.

این نخستین قطعنامه مصوب شورای حکام علیه ایران در طی چهار سال گذشته است.

روسیه و چین، که ایران آنها را از حامیان مهم خود در صحنه بین المللی محسوب می کند نیز به این قطعنامه رای مثبت داده اند.

کشورهای غربی ایران را به تلاش برای دستیابی به تسلیحات اتمی در پوشش برنامه های صلح آمیز هسته ای متهم می کنند و در واکنش به خودداری جمهوری اسلامی از پذیرش درخواست شورای حکام و شورای امنیت برای توقف فعالیت در زمینه غنی سازی اورانیوم، خواستار تشدید تحریم های بین المللی علیه این کشور بوده اند.

در ماه سپتامبر، ملاقاتی بین نمایندگان ۱+۵ و ایران در ژنو برای حل بحران اتمی ایران برگزار شد و در پی آن، مذاکراتی بین نمایندگان جمهوری اسلامی و کشورهای آمریکا و روسیه و فرانسه در وین صورت گرفت.

در اجلاس وین، پیشنهادی از سوی آژانس بین المللی برای معاوضه اورانیوم غنی شده در ایران با سوخت مورد نیاز رآکتور تحقیقاتی این کشور مورد بررسی قرار گرفت که از سوی سه عضو ۱+۵  پذیرفته شد اما ایران هنوز به این پیشنهاد پاسخی نداده است.

محمد البرادعی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است که با خودداری ایران از پذیرش پیشنهاد آژانس، تلاش برای حل این بحران عملا به بن بست رسیده است.

تاخیر ایران در پذیرش این پیشنهاد با ابراز ناخرسندی کشورهای غربی و حتی روسیه مواجه شده که از ایران خواسته اند با قبول این پیشنهاد، حسن نیت خود را نشان دهد و اعتماد جامعه بین المللی را کسب کند.»
(http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/11/091129_an_larijani_nuclear.shtml)

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!