«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۸ آبان ۱۰, یکشنبه

گامی فراتر در زیرپا نهادن منافع ملی ایران!

خبرگزاری مهر در گزارشی زیر عنوان:
«پذیرش قرارداد سوخت هسته ای به معنای یک شروع خوب است»، چنین آورده است:
«وزیر امور خارجه آمریکا ضمن درخواست برای پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود گفت که پذیرش پیشنهاد جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی به معنای یک شروع خوب در روابط تهران و آژانس است».

همین خبرگزاری به نقل از خبرگزاری فرانسه، از جمله می افزاید:
«هیلاری کلینتون دیروز شنبه در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی در بیت المقدس گفت که آمریکا دیگر بیش از این نمی تواند در قبال برنامه هسته ای ایران صبور باشد و تهران زمان محدودی را برای پاسخگویی به پیش نویس توافقنامه آژانس درباره غنی سازی اورانیوم دارد.
... دولت آمریکا خواهان ارسال اورانیوم ایران به روسیه و سپس به فرانسه است و تمایل زیادی را برای همکاری با تهران دارد اما واشنگتن برای همیشه نمی تواند منتظر پاسخ این کشور بماند.

کلینتون گفت که هم اکنون زمان آن فرا رسیده تا دولت ایران پایبندی به تعهدات و مسئولیت های خود را در قبال جامعه بین الملل اثبات کند و پذیرش پیشنهاد جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی به معنای یک شروع خوب در روابط تهران و آژانس است.

قدرتهای غربی در انتظار پاسخ شفاف ایران به پیش نویس قرارداد سوخت هسته ای هستند.
بر اساس این گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی تائید کرده که تهران پاسخ ابتدایی خود را با قرارداد سوخت هسته ای ارائه داده است. … بر اساس این پیشنهاد، ایران هفتاد درصد از اورانیوم غنی شده خود را به روسیه می فرستد تا پس از غنی سازی بیشتر، برای تبدیل به سوخت اتمی مورد نیاز راکتور تحقیقاتی تهران به فرانسه فرستاده شود. ...»
(http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?pr=s&query=توافقنامه%20آژانس&NewsID=974571)

چنانچه این خبر و زمزمه هایی که پیرامون توافق های پنهان و آشکار رژیم جمهوری اسلامی با کشورهای امپریالیستی باختر زمین به سرکردگی ایالات متحده و روسیه که بیش از پیش به زائده سیاسی ـ اقتصادی باختر دگردیسه می شود، درست باشد ـ و همه نشانه‌ ها و نمونه‌ها نیز گویای آن است ـ رژیم سرکوبگر، مردم فریب، ضد ایرانی و ضدکارگر گامی فراتر در زیرپانهادن منافع ملی کشورمان و خیانت به توده های مردم برداشته است.

بستن چنین پیمان هایی با غارتگران اقتصاد جهانی، در بهترین حالت آن، چیزی جز فروش مواد خام ارزان به کشورهای امپریالیستی و خرید فرآورده های گران قیمت آن‌ها، مانند صادرات نفت خام ارزان و واردات بنزین و دیگر فرآورده های گران قیمت نفتی از شرکتهای بزرگ امپریالیستی باختر، نیست.

به این ترتیب، همه هیاهویی که به درازای چندین سال، پیرامون حقوق ملت ایران برای دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز به راه انداخته شده بود نیز پوچ و دروغ از آب در خواهد آمد و مانند نمونه‌های دیگر خیانت به منافع ملی و حیف و میل دارایی‌های مردم کشورمان، بار دیگر سرشت ضد مردمی و زحمتکش ـ ستیز این رژیم از پایه پوسیده و لرزان را بیش از پیش آشکار خواهد نمود؛ رژیمی که پایبندی اش به ارزش‌های ادعایی اسلامی نیز برای توده های میلیونی مردم رنگ باخته است.

ب. الف. بزرگمهر

١٠ آبان ماه ١٣٨٨

هیچ نظری موجود نیست:

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!