«مردم در روی زمین برای کامیاب شدن یک چیز کم دارند و آن اعتماد به یکدیگر است؛ ولی این دانش برای کسانی که قلبی کوچک و روحی پست دارند و جز قانون سود شخصی هیچ قانونی نمی شناسند، دسترس پذیر نیست.» فارس پورخطاب هراتی

والاترین کاربرد نویسندگی این است که آزمون را به دانایی فرارویاند! ایگناتسیو سیلونه

۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

افزايش ۵۰ درصدي نرخ اقلام مصرفي سبد هزينه خانوار کارگري طي يک سال گذشته

خبرگزاري موج - رئيس اتحاديه کارگران قراردادي وپيماني سراسر کشور با اشاره به افزايش دو برابري برخي از اقلام مصرفي سبد هزينه خانوار کارگري اعلام کرد : نرخ سبد هزينه يک خانوار کارگري طي يک سال گذشته درايران ۵۰ درصد افزايش يافته است.
فتح الله بيات رئيس اتحاديه کارگران قراردادي و پيماني سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار موج ؛ با انتقاد ازافزايش بي رويه نرخ تورم اذعان داشت : در حال حاضر افزايش بي رويه نرخ تورم در کشور موجب شده است که دستمزد کارگران تنها پاسخگوي ۵۰ درصد از نياز هاي اساسي آنان در کشور باشد.
رئيس اتحاديه کارگران قراردادي و پيماني سراسر کشور ، نرخ خط فقررا در جامعه کنوني ايران بالاي ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد ودراين رابطه اذعان داشت : در حال حاضر بيش از نيمي از کارگران در کشورزير خط فقر گذران معيشت مي کنند. اين در حاليست که نرخ اقلام مصرفي سبدهزينه خانوار کارگري در ايران به صورت روزانه افزايش مي يابد.

بيات، در ادامه خواستار افزايش نرخ دستمزد کارگران در سال جاري شد و افزود: در صورتي که بانک مرکزي نرخ تورم را در شهريور ماه سال جاري بيش از ۲۰درصد اعلام کند نرخ دستمزد کارگران در کشور افزايش مي يابد.
رئيس اتحاديه کارگران قراردادي و پيماني سراسر کشور، پايداري و دوام بنگاه هاي بزرگ توليدي رامتاثر از حمايت از بنگاه هاي کوچک و زودبازده دانست وخاطرنشان ساخت : بنگاه هاي کوچک و زودبازده مي توانند با توليدات تکميلي موجبات توسعه بنگاه هاي بزرگ اقتصادي را فراهم کنند.
بيات، دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اعمال سياست هاي حمايتي دولت از طبقه کارگر تصريح کرد: در حال حاضر دولت باپرداخت تسهيلات به بنگاه هاي کوچک اقتصادي وزودبازده موجبات امنيت شغلي کارگران را در کشور فراهم کرده است. وي ، تعداد کارگران رسمي فعال در بنگاههاي توليدي کشور را ۳۰ درصد از جامعه کارگري عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۷۰ درصد از کارگران شاغل در بنگاه هاي توليدي کشور به علت اين که قرارداد رسمي نيستند از امنيت شغلي پايداري برخوردار نيستند.

۳۰ مرداد ۱۳۸۸

برگرفته از تارنگاشت «خبرگزاری موج»:
http://www.mojnews.com/fa/Miscellaneous/ViewContents.aspx?Contract=cms_Contents_I_News&r=353000

۱ نظر:

ب. الف. بزرگمهر گفت...

آقای "انقلاب"!

«دو صد گفته، چون نیم کردار نیست!»
شیخ سعدی

برداشت و بازنویسی درونمایه ی این تارنگاشت در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید!
از «دزدان ارجمند اندیشه و ادب» نیز خواهشمندم به شاخه گلی بسنده نموده، گل را با گلدان یکجا نربایند!

درج نوشتارهایی از دیگر نویسندگان یا دیگر تارنگاشت ها در این وبلاگ، نشانه ی همداستانی دربست با آنها نیست!